۱ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰

پیام شهردار کرمان به مناسبت درگذشت آیت‌الله جعفری

پیام شهردار کرمان به مناسبت درگذشت آیت‌الله جعفری

کرمان - شهردار کرمان با صدور پیامی درگذشت عالم نستوه، آیت‌الله سیدیحیی جعفری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهران عالم زاده با صدور پیامی درگذشت نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه پیشین کرمان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر درگذشت عالم بزرگ و مجاهد نستوه، حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان، که عمر گران‌بهای خود را صرف تهذیب نفس، مبارزه با ظلم و خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد، موجب تأثر و تألم فروان گردید.

ایشان، مصداق بارز «العُلَماءُ اُمَناءُ الرُّسُلِ» و ازجمله یاران نهضت امام خمینی (ره) و از مبارزان و مجاهدان انقلابی، و عارفی وارسته بود که در مسیر کمال انسانی و ترویج صفات الهی در جامعه گام برمی‌داشت.

حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، عالمی دینی از بین توده‌های مردم بود که سال‌ها به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در سنگر نماز جمعه حضور داشت و موجب استحکام ارکان مختلف نظام اسلامی در استان کرمان بود.

ایشان، در میدان خطر و دشواری، خطرپذیر؛ در دفاع از عزت و شرافت مردم، پیشتاز و در ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، پیشگام بود و در تقویت جایگاه رهبری و انقلاب اسلامی ایران در استان کرمان، تأثیر بسزایی داشت.

اینجانب فقدان این عالم بزرگ و صاحب فضل و کرامت را به مردم شریف کرمان تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه پروردگار متعال، برای آن عالم جلیل‌القدر، رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم و مردم ولایتمدار کرمان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.»

کد خبر 5077272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha