۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵

از پنجشنبه هفته گذشته؛

کوهنوردان ۳ استان کشور در جنوب آذربایجان‌غربی مفقود شدند

کوهنوردان ۳ استان کشور در جنوب آذربایجان‌غربی مفقود شدند

ارومیه - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: کوهنوردان ۳ استان کشور از پنجشنبه هفته گذشته در راه صعود به کوه بلقیس شهرستان تکاب مفقود شدند.

امیر جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این کوهنوردان اهل استان‌های گلستان، آذربایجان‌شرقی و زنجان که در روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با بارش شدید برف برای کوهنوردی به کوه سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع بلقیس در تکاب سفر کردند که مفقود شده‌اند.

وی ادامه داد: این کوهنوردان عصر پنج‌شنبه با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند اما از اواخر روز جمعه ارتباط آنها قطع شده و هیچ خبری از وضعیت آنها در دسترس نیست.

جعفرزاده بیان کرد: ٢ تیم شامل تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر و هیئت کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از ساعت ۸ صبح روز شنبه عملیات جستجو برای یافتن آنها را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنوردها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند اما تلاش‌های آنها تاکنون نتیجه‌ای نداشته و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

بارش برف و کولاک شدید از عصر روز پنج‌شنبه گذشته تکاب را فراگرفت و تا صبح جمعه ادامه داشت.

بنا بر اعلام اداره هواشناسی میزان بارش برف در تکاب ۳۰ سانتی متر گزارش شده است که این میزان در ارتفاعات از جمله گردنه " مایین بلاغ" بیش از ۴۰ سانتی‌متر بود.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

کد خبر 5082658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha