۵ تیر ۱۳۸۶، ۱۸:۴۱

مخالفت نمایندگان کنیست رژیم اسرائیل با آزادی 250 عضو فتح

نمایندگان راستگرای مجلس رژیم صهیونیستی (کنیست) روز سه شنبه به شدت از طرح "ایهود اولمرت" نخست وزیر این رژیم در آزادی 250 نفر از اعضای جنبش فتح انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا ، اولمرت روز دوشنبه در نشست شرم الشیخ اعلام کرد که وی در پی کسب موافقت کابینه اسرائیل برای آزادی 250 نفر از اعضای جنبش فتح فلسطین برای حمایت از ابومازن رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین است.

برپایه این گزارش، "بنیامین نتانیاهو" رئیس حزب لیکود رژیم اسرائیل پیشنهاد اولمرت را اشتباه و بی فایده دانست.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیت المقدس گفت : این یک تصمیم اشتباه است. در حقیقت، باید بجای تقویت دولت خودگردان فلسطین این دولت را تضعیف کرد.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: ارسال سلاح و آزاد کردن زندانیان اشتباه است.

"گیدون سار" نماینده دیگر کنیست رژیم اسرائیل نیز هشدار داد که این اقدام می تواند به افزایش حملات فلسطینیان منجر شود.

سار که از حزب "بیتینو" است، خاطرنشان کرد این اقدامات اولمرت می تواند در پایان حزب وی را متقاعد کند که باید دست از حمایت دولت بکشد.

این درحالی است که نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین درباره اجلاس شرم الشیخ که روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت : وعده های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس شرم الشیخ فریبی بیش نیست و جنبش حماس درباره خطرات چنین وعده هایی هشدار می دهد.

وی با حضور در مدرسه ای در اردوگاه الشاطی واقع در غرب غزه افزود: ما معتقدیم که اشغالگران اسرائیل هرگز آمادگی احیای حقوق ملت فلسطین را ندارند.

لازم به ذکر است، اولمرت روز گذشته در اجلاس شرم الشیخ همچنین متعهد شد که درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به این تشکیلات ارائه کند.

رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش حماس در انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در ژانویه 2006میلادی، 600 میلیون دلار از درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرده است.

کد خبر 508401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha