۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۰

مدیرکل دامپزشکی قم تاکید کرد:

التزام مرغداران به رعایت قرنطینه/ تامین واکسن آنفولانزای پرندگان

التزام مرغداران به رعایت قرنطینه/ تامین واکسن آنفولانزای پرندگان

قم- مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: هرچند هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم مشاهده نشده اما مرغداری‌ها باید قوانین قرنطینه را به‌طور کامل رعایت کنند.

به‌گزارش خبرنگار مهر، مهدی رفیعی ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی، گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در قم تمام مرغداری‌ها قوانین قرنطینه را به طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: هر چند تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم مشاهده نشده، اما واکسن موردنیاز به اندازه کافی در استان تأمین شده و لازم است تمام مرغداری‌ها نسبت به رعایت قوانین قرنطینه اهتمام جدی نشان دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کامل مرغداری‌های استان قم گفت: تیم‌های پایش تالاب‌ها و مرغداری‌ها با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل شده و این پایش ها به طور منظم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تشدید قوانین قرنطینه در مرغداری‌ها، گفت: همه مرغداری‌ها ملزم شده‌اند در ورودی‌های خود دوش نصب کنند تا تمام افراد با رعایت کامل موارد بهداشتی وارد مرغداری‌ها شوند و باید از ورود خودروها به داخل مرغداری‌ها جلوگیری شود.

رفیعی پرندگان مهاجر و خوراک آلوده را عامل شیوع این بیماری دانست و افزود: ساکنان روستاها به هیچ وجه طیور خود را در معرض مواجهه با پرندگان مهاجر قرار ندهند و مردم نیز از خرید هرنوع پرنده از دوره گردها جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به سابقه شیوع این بیماری در سنوات گذشته و ضربه اقتصادی به مرغداران گفت: سال ۹۶ حدود هفت میلیون مرغ به علت این بیماری در قم تلف شدند، اما از سه سال گذشته تاکنون موردی از این بیماری در قم مشاهده نشده است.

کد خبر 5084559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha