۶ تیر ۱۳۸۶، ۹:۲۶

آیین نامه اولیه بنیاد ملی نخبگان نیاز به بازنگری دارد

آیین نامه اولیه بنیاد ملی نخبگان نیاز به بازنگری دارد

آیین نامه اولیه بنیاد نیاز به بازنگری جدی دارد، چرا که بسیاری از رتبه ها و آزمونهای کشوری را در بر نداشته و عملا قادر به شناسایی تعداد زیادی از نخبگان کشور خصوصا نخبگان پزشکی نیست.

دکتر سیامک زارعی قنواتی از نخبگان حوزه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: انتظار می رفت که بنیاد ملی نخبگان از زمانی که کار خود را آغاز کرد به طور مرتب و منظم به عضو گیری می پرداخت و در اولین گام های خود مشکل سربازی که یکی از مهمترین معضلات نخبگان مذکر حوزه های مختلف است را حل می کرد اما به طور عملی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی مشکلات حال حاضر بنیاد در سه حیطه قابل بررسی دانست و اضافه کرد: اولین مشکل نحوه عضوگیری و تاخیر در انجام آن است. به عنوان مثال پرونده من از حدود یکسال پیش در حال بررسی بوده و هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.

زارعی قنواتی نبود پویایی لازم را یکی از مشکلات بنیاد ملی نخبگان برشمرد و گفت: دومین معضل اطلاع رسانی دقیق و        به روز از فعالیتها و تصمیم گیریهای بنیاد می باشد. با توجه به توقعات فراونی که از بدو شکل گیری از این نهاد ملی ایجاد شد، تا کنون این اطلاع رسانی مناسب نبوده است. همچنین سایت اینترنتی بنیاد مدت طولانی است که به روز نشده و هیچ خبر جدیدی در آن دیده نمی شود.

وی سومین مشکل را تسهیلات و امکانات اعطائی به اعضاء دانست و افزود: به نظر می رسد در این زمینه هنوز تصمیم گیری و کار کارشناسی انجام نشده است برای همین اطلاعات ضد و نقیض فراوان از جمله پرداخت حقوق 150 هزار تومانی که باعث دلخوری نخبگان کشور شد، منتشر شده است.

این نخبه حوزه علوم پزشکی تمرکز بر تسهیلات مالی مانند پرداخت 150 هزار تومان به نخبگان را با وظایف اصلی حمایتی این بنیاد متفاوت ذکر کرد و گفت: مسئله حل شدن موضوعاتی مانند گرانت های پژوهشی، مشکل سربازی ، بورس های تحصیلی، تسهیلات استخدامی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد. بعنوان مثال وجود مشکل سربازی و سخت گیری در این رابطه برای بسیاری از نخبگان  مشکل ساز است حال آنکه سالهای نه چندان دور خدمت سربازی به راحتی مورد خرید قرار می گرفت.

وی پیشنهاد کرد که بنیاد از نخبگان کشور در جهت حل مشکلات پیش رو و توانمند سازی این نهاد ملی استفاده و ارتباط نزیک تری با آنان برقرار سازد.  

کد خبر 508588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha