۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

سرپرست فرمانداری شاهرود:

سند توسعه ۳۵ روستای شاهرود تهیه و تدوین‌شده است

سند توسعه ۳۵ روستای شاهرود تهیه و تدوین‌شده است

شاهرود- سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه سند توسعه ۳۵ روستای شهرستان تهیه و تدوین‌شده است، گفت: این اقدام برای ۱۲ روستای دیگر شاهرود در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی صبح پنج‌شنبه در جلسه بررسی اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه تاکنون سند توسعه برای ۳۵ روستای شهرستان شاهرود تهیه و تدوین و به استانداری و سازمان برنامه بودجه استان ارسال‌شده است، ابراز داشت: تهیه سند توسعه برای ۱۲ روستای دیگر شاهرود در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری محقق شود.

وی بابیان اینکه هدف از تهیه و تدوین سند توسعه روستایی ایجاد اشتغال پایدار، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران است، افزود: این اقدام در راستای اجرای جز یک‌بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه برای تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در دستور کار است.

سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه اسامی ۱۳ روستای دیگر نیز به‌منظور تدوین سند توسعه سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام‌شده است، ابراز داشت: روستاها ابتدا موردبررسی و تصویب قرارگرفته و اسناد نهایی آن‌ها تدوین و سپس به مراجع استانی ارسال می‌شود.

جلالی بابیان اینکه این طرح برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شاهرود به مرحله اجرا درآمده است، در ادامه تصریح کرد: در این طرح مزیت‌های روستاها برای سرمایه‌گذاری معرفی و از آن به‌منظور ایجاد اقتصاد پویا و اشتغال پایدار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه طی جلسه امروز اسناد توسعه روستاهای مهدی‌آباد، قلعه احمد و دزیان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بی‌شک ظرفیت‌های بی‌شماری در روستاها وجود دارند که شناسایی و به‌کارگیری آن‌ها در راستای رونق تولید می‌تواند به اقتصاد روستاها و درنهایت شهرستان کمک کند لذا تهیه سند توسعه روستایی برای شهرستان پیگیری می‌شود.

کد خبر 5086929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha