۶ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۴۲

جایزه "کوبریک" به دنزل واشینگتن می‌رسد

جایزه "کوبریک" به دنزل واشینگتن می‌رسد

دنزل واشینگتن جایزه استنلی کوبریک آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا / لس‌انجلس (بفتا / ال ای) را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد این جایزه روز یکم آوریل در مراسمی که در هتل سنتری پلازا لس آنجلس برگزار می شود به بازیگر 53 ساله سیاهپوست اعطا خواهد شد.

"گانگستر آمریکایی"، جدیدترین فیلم واشینگتن نوامبر امسال اکران می شود. او در این فیلم که ریدلی اسکات آن را کارگردانی کرده با راسل کرو همبازی است. همچنین واشینگتن فیلم "مناظره کنندگان ماهر" با بازی فورست ویتکر را در دست ساخت دارد که خودش آن را کارگردانی کرده و بازی می کند.

پیتر موریس، رئیس بفتا / ال ای درباره اعطا جایزه استنلی کوبریک به واشینگتن گفت: "دنزل بازیگری بسیار بااستعداد است که همیشه با شخصیت هایی غنی خود روی پرده سینما، تماشاگران را سرگرم کرده است. او به عنوان بازیگر و کارگردان همچنان روی پروژه های دشوار کار می کند و ما از اینکه استعداد بی اندازه او را مورد تقدیر قرار می دهیم، بسیار هیجانزده هستیم."‌

واشینگتن سال گذشته دو فیلم "خودی" ساخته اسپایک لی و "آشنا پنداری" به کارگردانی تونی اسکات را روی پرده داشت. او برای بازی در دو فیلم "افتخار" و "روز آموزش" برنده اسکار شد و برای فیلم های "هاریکین"، "مالکوم ایکس" و "فریاد آزادی" نیز نامزد اسکار بوده است.
کد خبر 508701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha