۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹

استاندار کرمان:

معین اقتصادی منوجان انتظارات را برآورده نکرده است

معین اقتصادی منوجان انتظارات را برآورده نکرده است

کرمان - استاندار کرمان گفت: هدف از حضور معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها ایجاد تغییر و تحول است اما در منوجان انتظار و توقعی که از معین اقتصادی آن وجود داشته، برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند به همراه هیئت همراه صبح جمعه در ادامه سفر خود به شهرستان‌های جنوبی کرمان، با استقبال مسئولان محلی وارد شهرستان منوجان شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پروژه‌های معین اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

وی پس از بازدید از این پروژه‌ها که شامل کارگاه‌های تولید فرش، هتل کپری، صنایع دستی و خیاطی است، گفت: هدف از حضور معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها ایجاد تغییر و تحول است اما در شهرستان منوجان انتظار و توقعی که از معین اقتصادی آن وجود داشته، برآورده نشده است.

استاندار کرمان اضافه کرد: برخی از پروژه‌ها و مجموعه‌هایی که گهر زمین به عنوان معین اقتصادی باید انجام دهد و منجر به توانمندسازی مردم شود، واگذار شده و در این زمینه ابهاماتی وجود دارد که فرماندار شهرستان منوجان باید جمع بندی کند و در مورد آنها تصمیمات لازم گرفته شود.

وی اظهار داشت: معین‌های اقتصادی با هدف سرمایه گذاری جهت ایجاد کسب و کارهای اجتماعی در منطقه حضور دارند و نباید صرفاً با نگاه سودانگاری و تجاری به آنها توجه کرد.

زینی وند تصریح کرد: اینکه زمین‌ها در نقاط مناسب و خوب شهر و گاهاً بدون سخت گیری قانونی به معین‌های اقتصادی واگذار می‌شود، به این دلیل است که اقدامات آنها گره گشا و به نفع مردم باشد و اگر اینچنین نباشد، در مورد فعالیت آنها تجدیدنظر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طرح‌ها و فعالیت‌هایی که از مجرای معین‌های اقتصادی پیگیری می‌شود، حتماً باید منجر به اشتغالزایی، محرومیت زدایی و توانمندسازی شود، بیان داشت: مشکلات و موضوعات دیگر را به اتفاق فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه جمع بندی می‌کنیم تا موضوعاتی که در حد اختیار استان است، تصمیم گیری شود و مابقی موضوعات ملی را نیز از طریق نماینده پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 5087479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha