۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۲

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

تصویب نشدن منطقه آزاد اینچه برون جفا به گلستان است

تصویب نشدن منطقه آزاد اینچه برون جفا به گلستان است

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که منطقه آزاد اینچه برون تحول اقتصادی در استان ایجاد می کند، گفت: تصویب نشدن منطقه آزاد اینچه برون جفا به گلستان است.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶ ماه از روی کار آمدن مجلس ششم می‌گذرد و در این مدت تلاش کردیم در نشست با استاندار، مدیران و سرمایه گذاران اولویت‌های استان را شناسایی کنیم.

وی افزود: اولویت هایی که در رشد و توسعه متوزان استان به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی نقش آفرینی کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ۱۰ پروژه شامل پتروشیمی، راه آهن گرگان - مشهد، راه آهن گرگان- اینچه برون- شاهرود، زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان، پروژه های تأمین آب آشامیدنی به ویژه در گرگان، پروژه های گردشگری و صنایع دستی، راه اندازی جاده های مواصلاتی است که در اولویت بررسی قرار دارد.

منتظری با بیان اینکه زیرساخت های درمانی استان ضعیف بوده و باید کمبودها برطرف شود، گفت: طی این مدت گام های خوبی در زمینه راه اندازی بیمارستان تخصصی کودکان گرگان، بیمارستان جایگزین پنج آذر و ارتقاء بیمارستان آل جلیل آق قلا برداشته شده است.

وی به لایحه منطقه آزاد تجاری گلستان هم اشاره کرد و افزود: تصویب این منطقه می تواند در تحولات استان اثرگذار باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اکنون مصوبه منطقه آزاد اینچه برون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و آنجا متوقف شده است زیرا نقدهایی در خصوص لوایح سایر مناطق آزاد کشور وجود داشت و به همین سبب منطقه آزاد گلستان هم تأیید نشد.

منتظری افزود: رایزنی های لازم برای حل مشکل منطقه آزاد را با مسئولان امر، آغاز کرده، در نتیجه یک تیم برای بررسی و مطالعه وضعیت و ظرفیت‌های استان به استان آمدند و نشست با مدیران اقتصادی در استانداری برگزار شد.

وی بیان کرد: با بازدید صورت گرفته، نگاه به استان تغییر کرد و آنها بیان کردند که اگر منطقه آزاد تجاری اینچه برون تایید نشود به استان جفا شده است.

منتظری اظهارکرد: تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم بوده و به نظر می رسد با برآوردی که از سفر داریم، زمینه تأیید منطقه آزاد تجاری اینچه برون فراهم شده است.

کد خبر 5090453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha