۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸

از سوی وزارت علوم؛

وظایف مشاوران دانشگاه ها در ایام کرونا تعیین شد

وظایف مشاوران دانشگاه ها در ایام کرونا تعیین شد

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: ارایه آموزش های الکترونیکی در زمینه سبک های مقابله ای با اضطراب کرونایی و مدیریت ایام قرنطینه از وظایف مراکز مشاوره در دوران کرونا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، جلسه مدیران مراکز مشاوره منطقه پنج کشوری با حضور دکتر مجید صفاری نیا مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه کردستان به صورت مجازی برگزار شد.

صفاری نیا گفت: شرایط کرونایی علاوه بر پیامدهای سلامت جسمی، اقتصادی و اجتماعی آثار روان شناختی نیز به دنبال دارد و نیازمند مداخلات روانشناسی است.

وی افزود: غیر حضوری شدن آموزش و دوری دانشجویان از محیط کلاس، اساتید و همکلاسی های خود، رویه جدید ارزشیابی و امتحانات و مسایلی از این قبیل ممکن است در دانشجویان درجاتی از اضطراب و افسردگی را ایجاد کند که کمک گرفتن از مشاور در این مرحله بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: ارایه آموزش های الکترونیکی در زمینه سبک های مقابله ای با اضطراب کرونایی و مدیریت ایام قرنطینه از وظایف مراکز مشاوره در دوران کرونا است.

صفاری نیا به ظرفیت های عظیم مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از مراکز مشاوره دانشجویی استان های آسیب خیز کشور و فعالیت های آنان حمایت می کند.

کد خبر 5090642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha