۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

با حضور استاندار ایلام صورت گرفت؛

آغاز نهضت نهال‌کاری در سطح ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دهلران

آغاز نهضت نهال‌کاری در سطح ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دهلران

دهلران - جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در سطح یک هزار هکتار از اراضی بیابانی و عرصه های طبیعی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار ایلام ظهر جمعه در آیین آغاز نهضت سبز نهال‌کاری در دهلران، با اشاره به تفاهم نامه شرکت آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال در قالب جهش نهضت سبز، بیان کرد: این طرح به طول ۵۷۰ کیلومتر در طرح‌های کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار در قالب نهضت جهش سبز در شهرستان مرزی دهلران اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده که علاوه بر حفاظت از زهکشی و کانال‌ها در آبخیزداری بسیار مؤثر است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: اقدامات بزرگی در بخش آب و خاک در استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران شکل گرفته است که مهمترین آنها احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه در دهلران است

وی، به طرح زراعت چوب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با مشارکت کشاورزان طرح زراعت چوب به خوبی در حال انجام است و اجرای این طرح علاوه بر نگهداری از زمین، خاک به لحاظ اقتصادی دارای درآمد خوبی برای کشاورزان است.

استاندار ایلام به طرح‌های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و بیان کرد: منابع طبیعی در مناطق مشرف به شهرها طرح‌های خاصی را اجرایی کرده است که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل و باعث جمع آوری آب‌های گل آلود و کاهش خطر سیل و موجب تقویت سفره‌های زیر زمینی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری برای جلوگیری از روان آب‌ها در استان، بیان کرد: این کار علاوه بر غنای خاک باعث جلوگیری از فرسایش شده و به ذخیره سازی آب زیر زمینی کمک شایانی خواهد کرد.

جهش نهضت سبز برای اولین بار در کشور و استان ایلام امروز جمعه با حضور استاندار ایلام و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح مناطق دشت عباس، عین خوش و فکه شهرستان دهلران آغاز شد.

کد خبر 5093063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha