۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ایران بزرگترین نگرانی دشمن است

پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ایران بزرگترین نگرانی دشمن است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز پیشرفت های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر شنبه در جمع اعضای شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان با بیان اینکه در عالم تکوین مسئله علم، تعلیم و پژوهش از فطریاتی بوده که خداوند انسان را بر آن اساس آفریده است، افزود: علم در عالم تشریح که دین است، از جمله واجبات شمرده شده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان آگاه متناسب با سطح آگاهی اش به لحاظ ایمانی رشد می‌کند، افزود: رشد مقام علمی یکی از خواسته‌های پیشوایان معصوم بوده و در هر فرصتی که فشار دنیا پرستان سیاسی کم شده، نور علم از بیت آنان دنیا را فرا گرفته است.

وی علم را مایه قدرت دانست و بیان کرد: اروپایی‌ها از دیرباز در سراسر جهان سعی کردند علم را در حصر خود قرار دهند و غربی‌ها هم استقلال علمی دیگر کشورها را قبول نمی‌کنند.

دشمن به دنبال حذف دانشمندان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ترور شهید فخری زاده بیان کرد: دشمن با ترور دانشمندانی مانند شهید علامه مطهری، شهید فخری زاده و شهید چمران‌ها می‌خواهد به هر بهانه‌ای جوامع را درگیر کند و دانشمندان آنان را از میان بردارند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه غربی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی به عنوان مرکز استقلال علمی، دشمنی می‌کنند، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که مانع رشد و پیشرفت علمی دیگر کشورها شود.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها تجهیزات جهان علم را از مسلمانان فرا گرفته‌اند اما آنچه در تاریخ علم بیان می‌کنند را به خودشان نسبت می‌دهند، گفت: اختراع اولین وسیله پرواز را در حالی به برادران رایت نسبت می‌دهند که قرن‌ها قبل از آن، اولین پرواز بشری توسط یک دانشمند مسلمان اهل اندلس به نام «عباس بن فرناس» انجام شد.

آیت الله عبادی ادامه داد: در دورانی که اروپایی‌ها بر جوامع اسلامی سلطه داشتند، منابع علمی مسلمانان را از بین برده و غارت کردند اما امروز انقلاب اسلامی را برنمی تابند و بیش از هر چیز دشمن علما و دانشمندان هستند.

عدم استقلال علمی جوامع از برنامه‌های دشمن

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن باید بداند نظام مقدس جمهوری اسلامی فرزندانی را تربیت کرده که راه شهدا را ادامه می‌دهند و در مقابل فشار اقتصادی، تحریم و نفوذ می‌ایستند.

وی عدم استقلال علمی جوامع بشریت را از جمله برنامه‌های دشمن دانست و گفت: چهل سال اول انقلاب اسلامی را با آزمون و خطا پشت سر گذاشته‌ایم اما در گام دوم شرایط بهتری خواهیم داشت.

آیت الله عبادی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید اهداف و آرمان‌های انقلاب را دنبال کرده که تحقیق، پژوهش و علم سرلوحه و لازمه این امر مهم است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی مسلح استان بیان کرد: بسیاری از پیشرفت‌های الکترونیکی در نیروهای مسلح جلوتر از دانشگاه‌ها به ثمر نشسته است.

آیت الله عبادی ادامه داد: امروز پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.

کد خبر 5093769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha