۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:

خود فراموشی عارضه بشریت قرن/ ضرورت بیداری جامعه

خود فراموشی عارضه بشریت قرن/ ضرورت بیداری جامعه

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جامعه بشری دچار خود فراموشی شده است، گفت:برای نجات جامعه باید ابتدا خودمان و دیگران را از خواب غفلت بیدار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در جمع استادیاران حلقه های صالحین استان با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: پیکره مریض جامعه بشری این قرن باید معاینه و طبابت شود.

وی ادامه داد: امروز جامعه بشری دچار خود فراموشی شده و خودش را حیوان تصور کرده بنابراین معتقد است که باید تمام عمرش را در اشباع شکم و شهوت سپری کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بیماری بشر قرن در طول تاریخ بوده اما امروز به صورت بین المللی دارای تشکیلاتی فراگیر است، اظهار کرد: در راستای این تفکر ناقص و غلط، تمام همت انسان در راستای رنگ و لعاب حیوانی بوده اما لب به انکار می گشاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: گاهی انسان هایی ابله به عنوان فیلسوف مادی سر بر می آورند که ادعایش سند ابله بودن او است چرا که وجود فلسفه مادی محال است.

وی با بیان اینکه انسان در این قرن به لازمه زندگی مادی، همه کمال را در مسیر اشباع شکم و شهوت قرار می دهند، گفت: در این نوع تفکر بشریت، ارزش ها از بین می رود و به موجودی درنده تبدیل شده که حسن و قبح برایش معنایی ندارد.

ضرورت بیداری جامعه

آیت الله عبادی با بیان اینکه برای نجات جامعه باید ابتدا خودمان و دیگران را از خواب غفلت بیدار کنیم، اظهار کرد: اگر بیداری انسان وجود داشته باشد، پی بردن به وجود روح در انسان و زندگی بعد از مرگ مسئله ای بدیهی است.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند خودشان را به خواب بزند تا به عنوان حیوان در لذت جویی موفق باشند، گفت: زمانی که تفکر عوض شود و انسان خود را به عنوان یک روح باقی و کمالش را در ارزش های انسانی بداند، به دنبال کمالات و فضایل می رود.

آیت الله عبادی در تفکر الهی، ابزار مادی به عنوان نعمت های ارزشمند خدا بوده که در اختیار انسان و روح است، گفت: در این نوع تفکر عمر به عنوان سرمایه و هدف همان رسیدن به کمالات و قرب الهی است.

تفکر الهی رواج یابد

وی با بیان اینکه عمر انسان در حال گذر است و اگر به کار گرفته نشود، از بین می رود، اظهار کرد: تجارت عمر در دنیا باید معامله ای یک جا باشد.

آیت الله عبادی دنیا پرستان در هیچ بابی اعم از شهرت، حکومت و لذت موفق نمی شوند، گفت: کسی که بیدار شود و با تفکر صحیح خود را با نظام هستی هماهنگ کند و سرمایه اش را با خدا معامله کند، در تمام عرصه ها موفق است.

وی با تاکید بر اینکه باید با زبان هنر این باب و تفکر به روی جامعه به ویژه جوانان گشوده شود، افزود: ماده پرستی و شیطان از انسان گرگ می سازد اما معرفت الهی بر تمام عالم عاشق است.

کد خبر 5095729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha