۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹

مدیر ستاد فهما کرمانشاه خبر داد؛

انتخاب کرمانشاه به عنوان استان معین رسانه طرح ملی فهما

انتخاب کرمانشاه به عنوان استان معین رسانه طرح ملی فهما

کرمانشاه- مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با توجه به اینکه در موضوع اطلاع رسانی و پوشش اخبار از ظرفیت خوبی برخورددار است به عنوان معین رسانه انتخاب شده است.

حجت الاسلام افشین کلات پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد ملی فهما با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن ایران اسلامی به مدت ۲ سال است که آغاز به کار کرده است زیرا فرهنگ یکی از شاخصه‌های اقتدار ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری مساجد هم با توجه ضرورت‌ها و با برنامه ریزی های دقیق وارد این عرصه شد زیرا فعالیت‌های فرهنگی نباید تعطیل شود و ۱۲ رواق برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این طرح تعریف شده است.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه تصریح کرد: هرکدام از این رواق‌ها به یک استان اختصاص یافته و به عنوان نمونه رواق نور خراسان رضوی، رواق کتاب چهارمحال و بختیاری، رواق دانش قم، رواق همدلی تهران، رواق رسانه کرمانشاه، رواق سرود هرمزگان، رواق فیلم گلستان، رواق نمایش البرز، رواق ترنج اردبیل، رواق قلم یزد، رواق کارآفرینی اصفهان و رواق فن‌آوری خراسان جنوبی انتخاب شده‌اند.

کلات پور ادامه داد: استان کرمانشاه با توجه به اینکه در موضوع اطلاع رسانی و پوشش اخبار از ظرفیت خوبی برخوردار است به عنوان معین رسانه انتخاب شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶۷ کانون فرهنگی و هنری بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند که باید با توجه به ضرورت‌ها باید فضای فرهنگی و مطالب آموزشی برای آنها فراهم شود.

کلات پور گفت: بر این اساس یک صفحه بر خط به نام بچه‌های مساجد برای استان‌ها تعریف شده است که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در آن فعالیت‌های خود را بارگذاری کنند و در سراسر ایران قابل مشاهده است و استان‌های دیگر می‌توانند از آن الگو بر داری کنند.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت‌های انجام گرفته در این طرح در استان کرمانشاه کمک‌های مومنانه است و تا به امروز پنج دوره کمک مومنانه توسط اعضا بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این طرح، گفت: سه شنبه‌های تکریم یکی دیگر برنامه‌های بسیار خوب این طرح است که اعضا کانون‌ها به درب منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان مراجعه می‌کنند و با آنها به گفتگو می‌پردازند و به این شکل از آنها تجلیل می‌کنند.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه تصریح کرد: اطلاع رسانی این طرح توسط ستادهای استانی از ۱۹ مهر همزمان با منویات مقام معظم رهبری آغاز شده و داوری آثار نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه ۹۹ صورت می‌گیرد و سپس مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان طرح، اسفند ماه همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.

کد خبر 5096376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha