۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۸

معاون استانداری مرکزی خبر داد:

صادرات ۵۱۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به ۸۸ کشور

صادرات ۵۱۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به ۸۸ کشور

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بالغ بر ۵۱۸ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی تا پایان آبان سال جاری از استان مرکزی به ۸۸ کشور جهان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی عصر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در اراک اظهار کرد: میزان صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان واردات به استان مرکزی بیشتر مواد اولیه، لوازم یدکی، و تجهیزات و ماشین آلات خط تولید هستند، افزود: وزن کالاهای صادراتی استان بیش از یک هزار و ۹۹ تن برآورد شده است.

فرخی خاطرنشان کرد: اغلب محموله‌های ارسالی به مقصد کشورهای هدف شامل عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه است. میزان صادرات این استان نسبت به هشت ماه سال گذشته به لحاظ وزن ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۳۵ درصد کاهش داشته و میزان واردات نیز در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش ثبت شده است.

وی در مورد کسب ارز حاصل از صادرات در استان مرکزی گفت: تاکنون بالغ و ۹۵ درصد ارز صادرات واحدهای تولیدی به استان بازگشته و پیش بینی می‌شود بقیه نیز تا آخر سال بازگردد.

کد خبر 5096984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha