۸ تیر ۱۳۸۶، ۱۷:۱۳

در بیستمین سالگرد حمله شیمیایی به سردشت اعلام شد:

غربی ها مسئول 400 حمله شیمیایی رژیم صدام به ملت های ایران و عراق

غربی ها مسئول 400 حمله شیمیایی رژیم صدام به ملت های ایران و عراق

کشورهای غربی، مسئول تشویق و تحریک رژیم بعثی سابق عراق برای دست زدن به 400 حمله شیمیایی علیه ملت های ایران و عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، رئیس کمیسیون پزشکی جمعیت مصدومین سلاح های کشتارجمعی در این زمینه گفت : کشورهای غربی، مسئول تشویق رژیم سابق عراق به سرکردگی صدام دیکتاتور معدوم این کشور به 400 حمله شیمیایی علیه ملت های ایران و عراق هستند.

"رضا جاگیری" روز پنجشنبه به مناسبت بیستمین سالگرد حمله شیمیایی ارتش رژیم بعثی سابق عراق به شهر "سردشت" در غرب ایران، خاطر نشان کرد : در این جنایت پلید، بیش از هزارغیرنظامی از جمله آوارگان عراقی شهید و بیش از 8 هزار نفر به طور مادام العمر مصدوم شدند.

جاگیری افزود: اگر حمایت نامحدود غرب از رژیم سفاک صدام نبود؛ این رژیم به خود جرات نمی داد؛ از سلاح کشتارجمعی علیه ملت ایران یا ملت خودش استفاده کند.

وی تاکید کرد: رژیم صدام نه فقط نظامیان، بلکه غیرنظامیان ایرانی و عراقی را هدف حمله شیمیایی قرار داد و جنایات سردشت و حلبچه بهترین گواه بر این مدعاست.

رئیس کمیسیون پزشکی جمعیت مصدومین سلاح های کشتارجمعی گفت : شهر سردشت اولین قربانی استفاده از سلاح شیمیایی ممنوعه بعد از حمله اتمی ارتش آمریکا به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در جنگ جهانی دوم است.

به گفته جاگیری، استفاده از سلاح شیمیایی، بخشی از برنامه جنگی رژیم صدام بود و بنا بر آمار، این رژیم 400 حمله با استفاده از سلاح کشتارجمعی علیه مناطق نظامی و غیرنظامی انجام داد که بر اثر آن،هزاران نفر کشته و بیش از120هزار نفر مصدوم شدند.

وی تاکید کرد : همه این جنایات رژیم صدام با تشویق و حمایت کشورهای غربی انجام شده است.
کد خبر 509733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha