۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

سند مهار بیماری کرونا در بازه زمانی مشخص در استان بوشهر تدوین شود

سند مهار بیماری کرونا در بازه زمانی مشخص در استان بوشهر تدوین شود

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نهادینه شدن فرهنگ بهداشتی در عرصه‌های اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا امری مهم و ضروری است که باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: سلامت از ارکان، برنامه و تکالیف مهم اسلامی محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که هرگونه فعالیتی که سلامت جامعه و فرد را تهدید می‌کند حرام و مجرمانه است.

وی با بیان اینکه همکاری و مشارکت همه مردم در عرصه مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است تصریح کرد: خدمات کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عرصه مقابله با کرونا درخور تحسین است.

حمایت از کادر درمان استان بوشهر باید در اولویت قرار گیرد

امام جمعه بوشهر با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوشهر در عرصه مقابله با کرونا تأکید کرد: حمایت و پشتیبانی از کادر درمان استان بوشهر در تأمین تجهیزات، حل مشکلات در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: برای مدیریت جلوگیری از چرخش ویروس کرونا باید همگان نقش خود را ایفا کنند.

باید از دورهمی‌ها شب یلدا پرهیز شود

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: در آستانه شب یلدا قرار داریم و باید از دورهمی‌ها پرهیز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه شب یلدا نباید بهانه‌ای برای شکل‌گیری دورهمی خانوادگی شود اضافه کرد: لازم است همه مردم از تجمع و اجتماعات گوناگون بپرهیزند که تبلیغ در این عرصه برای فرهنگ‌سازی از سوی صداوسیما، شهرداری، سپاه، بسیج، اصحاب رسانه، هنرمندان و سایر گروه‌ها و نهادها باید موردتوجه قرار بگیرد.

تولید و پخش برنامه از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ‌سازی پرهیز از دورهمی‌ها

وی با تأکید بر تولید برنامه و پخش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ‌سازی در پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات گوناگون تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در عرصه مقابله با کرونا تاکنون در استان بوشهر تدوین و پخش‌شده ولی کافی نیست و باید ادامه داشته باشد.

برای پرهیز از دورهمی‌ها گروه‌های جهادی تشکیل شود

صفایی بوشهری افزود: برای مقابله با کرونا و فرهنگ‌سازی آن در جامعه و پرهیز از دورهمی‌ها به ویژه در مراسم‌ها ازجمله شب یلدا گروه‌های جهادی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط سخت کرونایی قرار داریم که مدیریت رعایت امور بهداشتی و پیشگیری از انتشار و ابتلاء به کرونا تکلیف مهمی برای همه مردم محسوب می‌شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید سند مهار بیماری کرونا در بازه زمانی مشخص در استان بوشهر تدوین کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر برای شکست کرونا باید مانند روزهای اول شیوع این بیماری در کشور به عنوان الگو باشد خاطرنشان کرد: اکنون ۴۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و مابقی زرد هستند که باید با برنامه‌ریزی حداکثر تا اول بهمن‌ماه شرایط کرونایی همه شهرستان‌ها زرد و سفید شود.

کد خبر 5097466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha