۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳

امام جمعه گناوه:

مردم و خیرین گناوه در کمک‌های خیرخواهانه پیشگام هستند

مردم  و خیرین گناوه در کمک‌های خیرخواهانه پیشگام هستند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مردم و خیرین شهرستان گناوه همیشه در کمک‌های خیرخواهانه و مؤمنانه در استان بوشهر پیشگام بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح شنبه در دیدار رئیس شبکه بهداشت و درمان، فرماندار و رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه اظهار داشت: مردم گناوه همیشه در کمک‌های خیرخواهانه و مؤمنانه در استان بوشهر پیشگام بوده‌اند که در این زمینه می‌توان به ساخت اولین بیمارستان سوانح سوختگی در گناوه در سال‌های گذشته اشاره کرد.

امام جمعه گناوه از خیرین شهرستان که در ماه‌های گذشته به‌طور مداوم به بیمارستان کمک کرده‌اند تقدیر کرد و اظهار داشت: جذب شش میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره سه خانه بهداشت یکی از این خدمات است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از کمک‌های خیرین که رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان گناوه پیگیر آن بودند، ساخت ساختمان جدید برای تنها آزمایشگاه دولتی شهر بود که به حمدالله این پروژه به همت مؤسسه خیریه امام حسین (ع) شروع‌شده است.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی بیان داشت: ما در شمال استان نیاز به یک‌قطب درمانی داریم و شهرستان گناوه پتانسیل تبدیل شدن به قطب درمانی را دارد، متأسفانه ما از امکانات بالقوه موجود نظیر شرکت‌های نفتی اطراف گناوه استفاده نکرده‌ایم درحالی‌که بار مراجعات کارکنان این شرکت‌ها بر روی بیمارستان گناوه است.

وی افزود: ضرورت ساخت یک بیمارستان جدید در مرکز شهر گناوه که دسترسی به آن آسان باشد به‌شدت احساس می‌شود، کما اینکه در سفر وزیر بهداشت سابق، دکتر هاشمی قاضی‌زاده، به گناوه به این موضوع اذهان داشته‌اند در صورت مشخص شدن زمینی برای احداث بیمارستان جدید وزارت بهداشت اقدام به ساخت بیمارستان برای شهرستان خواهد کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به در حال ساخت بودن درمانگاه تخصصی توسط خیریه امام حسین (ع) در محله نوروزآباد گناوه اظهار داشت: راه‌اندازی این درمانگاه به خصوص که شامل بخش‌های تخصصی نظیر MRI است که در حال حاضر شهرستان از آن محروم است برای شهرستان بسیار مفید خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی رکنی با آرزوی موفقیت و سلامتی برای رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان اظهار امیدواری کرد انتصاب شایسته خانم دکتر حیدری سرپرست جدید این شبکه منشأ خیر و برکت برای شهرستان باشد و مردم از ارتقا سلامت و ارائه بهتر خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شکننده و حساس شهرستان گناوه در زمینه ابتلاء به کووید ۱۹ اظهار داشت: محدودیت‌های اعمال شده در آذرماه برای این شهرستان مفید بوده است و از بار بستری در بیمارستان کاسته است و امیدواریم با همدلی و همراهی مردم و حذف دور همی های شب یلدا گناوه وارد وضعیت زرد و سپس سفید شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه در دیدار با امام جمعه گناوه با بیان اینکه سی‌تی‌اسکن جدید برای بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) خریداری می‌شود گفت: یک دستگاه اکو جدید در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه راه‌اندازی شده است.

عصمت حیدری با تقدیر و تشکر از پشتیبانی و حمایت‌های امام جمعه گناوه اظهار داشت: حجت‌الاسلام رکنی حسینی همیشه پشتیبان و حمایت‌کننده بخش بهداشت و درمان بوده‌اند و در دوران کرونا این حمایت‌ها پررنگ‌تر و بیشتر شده است.

وی با اشاره به روز پرستار بیان داشت: پرستاران ما در یک سال گذشته متحمل زحمات زیادی شده‌اند و باید امسال روز پرستار را پربارتر از سال گذشته برگزار کنیم.

حیدری سپس به وضعیت دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه درصدد خریداری یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید برای بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) است و دستگاه کنونی پس از تعمیر مجدداً شروع به فعالیت کرده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به قدمت ساختمان بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت شهرستان و قدمت بیش از سی‌ساله بیمارستان و همچنین قرار گرفتن محل بیمارستان در خارج از شهر نیاز هست به فکر احداث بیمارستان جدید درون شهر باشیم.

در این دیدار که فرماندار گناوه و رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) حضور داشتند از حمایت‌های امام جمعه و پیگیری وی در خصوص مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر 5099381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha