۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴

طی دو ماه؛

تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی استان بوشهر ۸۰ درصد کاهش یافت

تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی استان بوشهر ۸۰ درصد کاهش یافت

بوشهر - در حالی که اول آبان‌ماه امسال تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر ۳۱۶ نفر بود، در آخرین روز آذرماه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان به ۶۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در حالی امروز به ۶۳ نفر رسیده است که تعداد بستری‌ها طی ماه‌های اخیر در هیچ روزی این مقدار کم نبوده است.

در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران بستری در استان بوشهر به حدود ۳۵۰ نفر رسیده بود که بر اساس اعلام مسئولان، گنجایش پذیرش بیماران کرونایی در استان تکمیل شده بود.

با این وجود طی دو ماه اخیر شاهد روند کاهش بیماری در استان هستیم و علاوه بر کاهش چشمگیر تعداد موارد بستری، تعداد فوتی‌های کرونا نیز کاهش چشمگیری داشته و امروز به صفر رسیده است.

روز نخست آبان‌ماه امسال تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۱۶ نفر بود و امروز تعداد افراد بستری در این بخش‌ها به ۶۳ نفر رسیده که کاهش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

روز بدون فوتی کرونا

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد جدید در بخش‌های کرونایی استان بستری شده و ۲۰ نفر نیز با حال خوش ترخیص شده‌اند.

سعید کشمیری اضافه کرد: هم اکنون ۶۳ نفر در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند که ۱۵ نفر تخت مراقبت ویژه بوده و پنج نفر به کمک دستگاه تنفس دارند.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی در استان بوشهر ثبت نشده است، مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر را ۸۳۳ ‏نفر‬ اعلام کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۴۶ مورد مثبت قطعی کرونا در استان بوشهر شناسایی شده است.

روند کاهشی کرونا حفظ شود

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش کادر درمانی و اعمال محدودیت‌ها و همکاری و مشارکت مردم و گروه‌های مختلف شاهد روند کاهشی ابتلاء و بستری و فوتی کرونا در استان هستیم.

عبدالکریم گراوند با تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی و خصوصاً پرستاران در خدمات‌رسانی به مردم افزود: باید تلاش کنیم که روند کاهشی کرونا در استان بوشهر حفظ شود.

وی تصریح کرد: طی دو ماه اخیر، کرونا در استان بوشهر روند کاهشی داشته است و امروز شاهد کمترین تعداد بستری کرونایی نسبت به ماه‌های گذشته هستیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: ۹ شهرستان استان بوشهر در وضعیت زرد هستند و شهرستان بوشهر در وضعیت نارنجی است و هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز در استان نداریم.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که شهرستان‌های زرد به سفید و شهرستان نارنجی به زرد تغییر وضعیت دهند.

کد خبر 5100510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha