۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۲

استاندار زنجان:

نبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری زنجان مشکل ساز شده است

نبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری زنجان مشکل ساز شده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: نبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری مشکلاتی را ایجاد کرده است چرا که در مراحل ساخت و سازها لحاظ نشده است و باید کمبود فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری زنجان، گفت: باید کمبود فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری به طور جدی پیگیری شود.

وی به وضعیت اجرای طرح ملی اقدام ملی مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم بسیار مهم بوده و در طرح ملی مسکن نیز نباید غافل شد و در این خصوص مدیر کل راه و شهر سازی گزارش لازم را ارائه داده و به جد وارد کار شود و متولیان مربوطه در خصوص مسکن فرهنگیان مدیر راه وشهر سازی و معاون عمرانی ملزم به ارائه گزارش هستند.

استاندار زنجان، گفت: برای همکاری‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش باید مصداقی اقدامات در دبیرخانه استخراج شده و در ارتباط با مسائل رفاهی فرهنگیان نیز تدابیر لازم اتخاذ و پیگیری لازم انجام گیرد.

حقیقی تاکید کرد: با همت معلمان و اساتید دانشگاهی در روزگار کرونایی هرگز آموزش تعطیل نشده است و این مهم قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اختصاص دو دقیقه وقت برای معلمان در شبکه شاد برای بیان راهکارهای پیشگیرانه کرونایی برای دانش آموزان به عنوان سفیرسلامت در خانواده اقدام خوبی است، ابراز داشت: از طرفی کمیته مسکن فرهنگیان نیر عملیاتی شده است.

استاندار زنجان، گفت: برای ارزشیابی دانش آموزان در نیمسال اول نیز از معلمان تقاضا می‌شود شرایط کرونایی را نیز لحاظ کنند چرا که فراگیران به صورت عادی نمی‌توانند از آموزش استفاده کنند.

حقیقی با بیان اینکهمشارکت بانک‌های عامل برای حل مشکلات فرهنگیان نیز می‌تواند از جمله راهکارهای مورد توجه باشد، افزود: طبق آمار اعلام شده ۴۵.۶ درصد هنرستان‌های استان در مناطق برخوردار واقع شده که توزیع ناعادلانه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد هنرستان‌ها در مناطق برخوردار و ۵۰ درصد دیگر در مناطق محروم واقع شده است، تصریح کرد: بر این اساس باید حداقل‌ها را در برنامه‌های ترسیم شده و به ویژه مناطق محروم مد نظر قرار گیرد.

استاندار زنجان ورود دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه و هنرستان‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در نظام جدید تحصیلی دانش آموزان بیشتری و با کیفیت تری به سوی هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای گرایش یابند.

حقیقی با بیان اینکهاین استان آمادگی دارد جلسه شورای آموزش و پرورش به موضوع هنرستان‌ها اختصاص یابد، گفت: این کار پس از بازدید از یک هنرستان تشکیل خواهد شد.

وی به مشکل فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری در استان اشاره کردو گفت: در طرح ملی مسکن ایجاد مدرسه و فضاهای مورد آن بسیار مهم است.

استاندار زنجان، یادآورشد: نبود فضای آموزشی در شهرک‌های اقماری مشکلاتی را موجب شده چرا که در مراحل ساخت و سازها لحاظ نشده است.

کد خبر 5100845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha