۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛

عدم استقبال بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما

عدم استقبال بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: استقبال بهبودیافتگان کرونا نسبت به اهدای پلاسما برای استفاده در پلاسمادرمانی مبتلایان کنونی بسیار پایین است.

پژمان صالحی فر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پلاسما درمانی می‌تواند یکی از شانس‌های درمان مبتلایان کنونی ویروس کرونا باشد، اظهار کرد: متأسفانه استقبال بهبودیافتگان نسبت به اهدای پلاسما و مراجعه به مراکز اهدای خون بسیار پایین است.

وی افزود: بهترین زمان برای اهدای پلاسما یک ماه پس از بهبودی است و حداکثر تا سه ماه و نیم پس از بهبودی نیز می‌توان جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: با توجه به حواشی اخیر جهت گرامیداشت هرچه بیشتر یاد و خاطره سردار دل‌ها می‌توان با به راه اندازی پویشی با نام ایشان با اهدای خون و پلاسما زندگی را به بسیاری از افراد اهدا کرد.

صالحی فر گفت: در حال حاضر درمجموع ذخایر خونی استان در سطح مطلوبی قرار دارد اما ذخایر ۲ گروه خونی او منفی و آ. ب منفی مناسب نیست؛ لذا از مردم خواهشمندیم تا با مراجعه به مراکز انتقال خون سطح ذخایر این ۲ گروه خونی را نیز به حد مطلوب برسانند.

وی با اشاره به فصل سرما و برودت هوا خاطرنشان کرد: طبق روند سنوات گذشته در فصل زمستان ذخایر خونی کاهش می‌یابد که نیازمند حضور بی دریغ مردم جهت اهدای خون، پلاکت و پلاسما هستیم؛ و لازم به ذکر است که مدت زمان نگهداری ذخایر فعلی نیز محدود بوده و برای پلاکت حداکثر سه روز و برای گلبول قرمز حداکثر ۳۵ روز است.

کد خبر 5102199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      خودتان هم خون اهدا کنین چرا کادر خودتان و خود شماها خون نمیدین به امام حسین(ع) قسم برای اهدای خون رفتم همین مرکز انتقال خون استان وقتی پیگیر شدم ببینم پرستاران و کادری که اونجا کار میکنن آیا برای اهدای خون تمایلی دارن یا نه به خون شهید کربلا یکیشون گفت مگر بیکاریم که خون بدیم از صبح داریم
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      از صبح داریم کار میکنیم بعد خونم بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر یک پویش راه بندازین تا کادر عزیز درمانی از جان گذشته خودشونم تشریف ببرن برای اهدای خون چقدر از مردم انتظار داریم راستی این همه مردم عادی مردن بعدش 20 تا پرستارم مردن این همه پرستار شدن شهید مدافع سلامت بعدش مردم عادی کسی زیربار