۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

کاهش ۲۱ درصدی بارندگی پاییز در گلستان

کاهش ۲۱ درصدی بارندگی پاییز در گلستان

گرگان- مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ادامه روند کاهشی باران در فصل پاییز نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت آماری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش داداشی بعدازظهر سه شنبه در خصوص تحلیل شرایط آب و هوایی آذر ماه و فصل پاییز ۹۹، اظهارکرد: در فصل پاییز ۹۹ میانگین بارش استان ۷۷.۸ میلی متر بوده است که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین نسبت به متوسط این فصل در دراز مدت کاهش ۳۹ درصدی را شاهد هستیم.

داداشی بیان کرد: بیشترین میزان بارش در پاییز در حوضه شهرستان مینودشت به میزان ۱۴۹.۹ میلی متر و کمترین بارش در حوضه شهرستان گنبدکاوس به میزان ۴۷.۱ میلی متر به ثبت رسیده است. 

وی گفت: میانگین بارش استان در ماه آذر ۲۵.۱ میلی متر بوده است و نسبت به متوسط بارش این ماه ۴۸ درصد کاهش داشته است و میانگین دمای استان در ماه آذر ۷.۲ درجه سانتیگراد و نسبت به متوسط دمای این ماه ۱.۸ درجه کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: در فصل پاییز  امسال، میانگین دمای استان ۱۳.۹ درجه سانتیگراد بوده که این عدد حاکی از کاهش ۰.۸ درجه ای نسبت به متوسط این فصل است.

داداشی بیان کرد: حداکثر دمای ثبت شده ۳۷.۲ درجه در گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده منفی چهار درجه سانتیگراد در آزادشهر به ثبت رسیده است.

کد خبر 5102406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha