۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

هواشناسی برای استان بوشهر پیش‌بینی بارش باران کرد

هواشناسی برای استان بوشهر پیش‌بینی بارش باران کرد

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود یک سامانه بارشی از امروز تا جمعه شاهد وقوع بارش پراکنده باران در استان خواهیم بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب، ناپایداری‌های جوی و دریایی بر روی خلیج فارس و در سطح استان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه تا اوایل وقت جمعه ضمن افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق بر روی دریا و برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روزهای جمعه و شنبه به سبب وزش بادهای شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود طی روزهای جمعه تا روز یکشنبه دمای هوا در سطح استان به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

شکوهی‌پور ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، از اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد و در نواحی شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از بعد از ظهر به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی ساعات بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5103141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha