۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

۷۴۰ متقاضی مسکن ملی در مازندران آورده مالی را واریز کردند

 ۷۴۰ متقاضی مسکن ملی در مازندران آورده مالی را واریز کردند

جویبار- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون ۷۴۰ نفر از ۱۲ هزار متقاضی مسکن ملی آورده مالی مورد نیاز را واریز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد نظری عصر پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات و نیازهای شهرستان جویبار در حوزه شهری با اعلام اینکه نقشه‌های ساخت مسکن در شهرستان جویبار آماده شده است، افزود: بعد از صدور پروانه، آغاز عملیات اجرایی واحدها ی مسکونی انجام خواهد شد و در بازه زمانی ۱۸ ماهه تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیر کل راه وشهرسازی مازندران از ثبت نام ۱۹۶ متقاضی طرح ملی مسکن در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: زمین این طرح در شهر کوهی خیل پیش بینی شده و با جمع بندی صورت گرفته با بخشدار گیلخواران، شهردار کوهی خیل و اعضای شورای شهر زمین مورد نظر در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۰ دی ماه فراخوان ثبت نام جدید اقدام ملی مسکن شروع خواهد شد، اظهار داشت: در استان مازندران ۱۲ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام و تا این لحظه ۷۴۰ متقاضی مبلغ مورد نظر را واریز کردند ودر فراخوان جدید افراد دیگر جایگزین نفراتی خواهند شد که در زمان مقرر مبلغ واریزی خود را انجام ندادند.

نظری بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ساری، بابل و آمل ۴۵ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است و بنا داریم تا شهریور سال آینده واحدهای مسکونی متقاضیان شهرهای آمل و بابل واگذار شود.

در ادامه شهردار کوهی خیل با اعلام اینکه محور ساری به بابلسر در حوزه شهری کوهی خیل در سال ۹۷ زیر سازی آن توسط شهرداری انجام شده است، گفت: با توافق صورت گرفته با اداره راه و شهرسازی بنا بود این طرح در سال ۹۸ کار آسفالت آن انجام شود اما متأسفانه هنوز این اقدام نهایی نشده است.

علی اصغر قاسمی با اشاره به اینکه کلنگ تعریض محور جویبار به کوهی خیل در سال ۹۸ به زمین زده شد، افزود: اجرای عملیات این طرح توسط شهرداری‌های جویبار، کوهی خیل و راه و شهرسازی انجام می‌شود اما در حال حاضر مهمترین مسئله در اجرای این طرح این است که هر سه دستگاه اجرایی در یک بازه زمانی این طرح را به سرانجام برسانند تا شاهد رضایتمندی مردم در افتتاح این محور باشیم.

وی بحث بازآفرینی شهری را اولویت نخست شهرداری کوهی خیل بیان کردو افزود: مرحله نخست این طرح اجرا شده است و از راه و شهرسازی انتظار داریم با تصویب مرحله دوم این طرح در اجرای آن ما را یاری کنند.

کد خبر 5104004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha