۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای :

بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه ۱۴۰۰ ناعادلانه است

بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه ۱۴۰۰ ناعادلانه است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: بودجه این دانشگاه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مقایسه با دانشگاه های نظری و حتی دوره های کاردانی علوم پزشکی ناعادلانه است و خواستار اصلاح آن هستیم.

ابراهیم صالحی عمران در گفتگو با خبرنگار مهر در باره وضعیت بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه دانشگاه در لایحه مذکور ۴۸ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

وی ادامه داد: سایر دانشگاه ها نیز در همین تعداد افزایش داشته اند، بنابراین در لایحه بودجه برای آموزش عالی مهارتی افزایش قابل توجهی نسبت به سایر دانشگاه ها دیده نشده است این در حالی است که ما اصرار داریم آموزش عالی مهارتی ویژه دیده شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: مشکلی که دانشگاه فنی و حرفه ای داشته و هنوز هم دارد این است که پایه بودجه ای دانشگاه ضعیف است یعنی دوره های کاردانی و کارشناسی با توجه به تعداد دانشجویانی که دارند، هزینه سرانه ای که به آنها تعلق می گیرد ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است این درحالی است که در دانشگاه های نظری ۱۰ تا ۱۱ میلیون سرانه هر دانشجو است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سرانه دانشجویان فنی و حرفه ای را با دانشجویان پزشکی که کارشان شبیه فنی و حرفه ای است، مقایسه کنیم وضعیت بسیار بدتر است چون برای تربیت هر تکنسین در علوم پزشکی به هر دانشجو ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان سرانه اختصاص می دهند.

صالحی عمران افزود: بنابراین این بودجه پاسخگوی هزینه های جاری و روزانه دانشگاه را نخواهد داد و نه تنها هزینه های جاری را پاسخگو نخواهد بود حتی نمی توان با این بودجه برای ارتقاء کیفیت دانشگاه برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه فنی و حرفه ای در مقایسه با دانشگاه های نظری و حتی دوره های کاردانی علوم پزشکی ناعادلانه است و تقاضا داریم بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه اصلاح شود.

کد خبر 5104144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha