۵ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

فرماندار ویژه جهرم تاکید کرد:

ضرورت آمادگی در برابر پدیده‌های خطرساز و کاهش تبعات حوادث

ضرورت آمادگی در برابر پدیده‌های خطرساز و کاهش تبعات حوادث

جهرم- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه‌خیز کشور، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی در مقابله با پدیده‌های خطرساز مانند سیل و زلزله ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شفیعیان با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: ۵ دی در تقویم کشور، سالروز زلزله غم بار بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده و هدف از آن جلب توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن، افزایش تاب آوری جامعه و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

وی افزود: ویژگی‌های خاص جغرافیایی، اقلیمی و زیست‌محیطی کشورمان ایران، موجب شده که این کشور، یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان محسوب شود و بنا به آمار، از ۴۱ نوع حادثه طبیعی شناخته شده در جهان، ۳۱ نوع آن در ایران به وقوع می‌پیوندد.

شفیعیان با بیان اینکه در این میان، سیل و زمین‌لرزه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و سبب بروز آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی بسیاری در بافت‌های شهری و روستایی کشور شده‌اند، بیان داشت: بنابراین با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه‌خیز کشور علاوه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده‌های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه ضروری است مسئولان، مدیران شهری، اعضای مدیریت بحران در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه‌ای و وظایف قانونی باید تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه به کار گیرند، افزود: با توجه به موقعیت کشور، کم‌کاری و بی‌توجهی در این خصوص عواقب دلخراش و نابخشودنی را برای کشور عزیزمان به همراه خواهد داشت.

کد خبر 5104290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      آقای فرماندار نظارت کن روی کار نظام مهندسی جهرم بنگاههای قولنامه نویس بسیا