۵ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰

از سوی زاخارووا مطرح شد؛

انتقاد روسیه از کمک آلمان به «کلاه سفید» های سوریه

انتقاد روسیه از کمک آلمان به «کلاه سفید» های سوریه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تصمیم آلمان برای کمک به گروه «کلاه سفیدها» در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از تصمیم دولت آلمان برای کمک مالی ۵ میلیون یورویی به گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در سوریه انتقاد و خاطرنشان کرد که بخشی از این مبلغ به دست تروریست ها خواهد افتاد.

 زاخارووا گفت: وزارت خارجه آلمان سرانجام همه شرم و دودلی را کنار گذاشته و با شور و اشتیاق زیاد نقش تبلیغ کننده اصلی و حامی گروه کلاه سفیدها را بازی می کند و سعی دارد این گروه را الگوی برای خدمات انسانی قهرمانانه و نماد امید برای جامعه مدنی سوریه معرفی کند. 

وی افزود: شرکای آلمانی ما از تحسین این گروه دریغ نمی کنند و فعالان کلاه سفیدها را شوالیه های بدون ترس و غیرقابل انتقاد معرفی می کنند.

به گزارش مهر، کمک مالی آلمان به کلاه سفیدها در حالی است که بشار الجعفری نماینده سابق سوریه در سازمان ملل  و معاون فعلی وزیر خارجه این کشور پیشتر گفته بود: رسانه های غربی، افکار عمومی غرب را درباره سازمان کلاه سفیده فریب دادند و این سازمان را سازمانی بشردوستانه معرفی کردند؛ در حالی که کلاه سفیدها سازمانی تروریستی و شاخه رسانه ای گروه تروریستی جبهه النصره هستند.

تاریخ تاسیس این سازمان و نیز مواضع سیاسی مدیرانش و همچنین منابع مالی و پیشتیبانی آن باعث می شود در بی طرفی این سازمان تردید ایجاد شود. این سازمان در مارس ۲۰۱۳ به دست کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس «جمیز لو میجرر» تاسیس شده است.

کد خبر 5104347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha