۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بی بصیرتی مدعیان حق موجب انزوای حق می شود

بی بصیرتی مدعیان حق موجب انزوای حق می شود

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بی بصیرتی مدعیان حق باعث انزوای حق می شود، گفت: بصیرت رمز موفقیت بوده که نباید از آن چشم پوشی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع دست اندرکاران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با اشاره به هفته بصیرت بیان کرد: ۹ دی سنبل بصیرت است.

وی با بیان اینکه عنصر بصیرت زندگی جوامع بشری را رقم‌می زند، اظهار کرد: هر جا جبهه حق زمین گیر شده ناشی از بی بصیرتی بوده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بی بصیرتی مدعیان حق باعث انزوای حق می شود، افزود: بصیرت رمز موفقیت بوده که نباید از آن چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه اصولی مانند سرمایه علمی، تذکر، نصیحت، تعلم و تربیت در تحقق بصیرت نقش مهمی دارد، گفت: هدایت یک انسان بسیار ارزشمند تر از تمام آفتابی بوده که بر عالم می تابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علم را شرط رسیدن به اهداف دانست و افزود: بصیرت زمانی حاصل می شود که شخص در درون حق طلب باشد در غیر این صورت به هدف نخواهد رسید.

رعایت تقوا شرط تشخیص حق از باطل

وی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: خداوند اهل علم و تقوا را تنها نمی گذارد و قلبش از اندیشه های شیطانی حفظ می کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تشخیص حق از باطل نیازمند رعایت تقوا است، افزود: برخی افراد از سواد بالایی برخوردار نبوده اما به دلیل داشتن تقوا در طول عمرشان گرفتار نفس شیطانی نشده و اشتباه نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اما برخی افراد سیاسی، حوزه دیده، تحلیل گر و کارشناس گمراه هستند چراکه تقوایی ندارند.

وی استفاده درست از الفاظ و واژه ها را شرط رسیدن به بصیرت دانست و اظهار کرد: برخی واژه ها در اصطلاح علمی، سیاست، زبان استعمار و بیان محاوره ای مردم معانی متفاوتی دارد.

آیت الله عبادی افزود: انواع واژه ها که در معانی چهارگانه، پنج گانه و شش گانه معنی خاصی می دهد و به زبان استعمار بیان می شود با معانی عرفی تفاوت دارد.

شلیک الفاظ خطرناک ترین سلاح روز

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید واژه ها به صورت تخصصی معنی شود و در قالب لغت نامه و فرهنگ نامه در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جاهایی که لغزشگاه است و مخاطب گول می خورد به این دلیل است که فردی در پست و مقامی به زبان استعمار یا سیاسی حرف می زند، گفت: اگر این شرایط برای جامعه هموار نشود، جامعه را به گرگ های بیابانی سپرده ایم.

آیت الله عبادی شلیک الفاظ به مخاطب خطرناک ترین سلاح روز است، اظهار کرد: الفاظ سرنوشت یک جامعه را رقم می زند چرا که مخاطب بدون درک مفهوم دل به صحبت ها می سپارد.

وی با بیان اینکه در شناخت مسائل بصیرت در حوزه ها و دانشگاه ها آموزش لازم داده نشده است، گفت: اگر چه تقوا مسئله ای شخصی بوده اما می توان در راستای رشد این امر مهم زمینه سازی کرد.

آیت الله عبادی تاکید کرد: تمام لغات رایج دنیا باید ترجمه شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 5105862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha