۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲

نماینده کنگره آمریکا؛

عفو ماموران«بلک‌واتر» توسط ترامپ یک رسوایی برای آمریکا است

عفو ماموران«بلک‌واتر» توسط ترامپ یک رسوایی برای آمریکا است

نماینده ایالت مینه سوتا واقع در آمریکا عفو پیمانکاران شرکت امنیتی «بلک‌واتر» در عراق از سوی ترامپ را یک رسوایی بزرگ برای کشورش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه سوتا واقع در آمریکا در پیامی توییتری از اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی کشورش در عفو ۴ نفر از عناصر شرکت امنیتی «بلک واتر» که ارتکاب جنایت توسط آنها در عراق محرز شده است؛ انتقاد کرد.

نماینده ایالت مینه سوتا واقع در آمریکا در این خصوص نوشت: در سال ۲۰۰۷، ۴ نفر از پیمانکاران شرکت بلک‌واتر در تقاطعی شلوغ در بغداد به سمت جمعیت شلیک و ۱۴ غیرنظامی عراقی را به قتل رساندند.

وی در این باره ادامه داد: این هفته (به وقت محلی) دونالد ترامپ بی قید و شرط دستور عفو آنها را صادر کرد. این اقدام یک رسوایی برای کشور ما و برای قانون است.

گفتنی است که ترامپ چندی پیش عاملان کشتار و زخمی کردن ۳۱ غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال ۲۰۰۷ دخالت داشتند؛ از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به حبس ابد شده بود.

بر اساس این گزارش، این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ «النسور» در بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ هستند.

شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در میدان نسور در غرب بغداد ۱۷ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و در برابر چشان عموم مردم به گلوله بست و کشت. در این جنایتِ نظامیان تروریست آمریکایی، ۲۷ تن نیز زخمی شدند.

کد خبر 5106198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha