۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

رئیس سازمان مدیریت پسماند در گفتگو با مهر؛

تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت مجتمع آرادکوه

تشریح اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت مجتمع آرادکوه

رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: کاهش پسماند ورودی و اورهال کردن خطوط پردازش پسماندهای دفنی ازجمله اقداماتی است که برای بهبود وضعیت مجتمع دفع زباله ارادکوه انجام شده است.

صدرالدین علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح در خصوص اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت مجتمع دفع زباله آراد کوه، گفت: از جمله اقداماتی که طی یک سال و نیم اخیر به عنوان اولویت اصلی در مجتمع پردازش و دفع آراد کوه مورد توجه بوده، کاهش پسماند ورودی از طریق آموزش‌های لازم در جهت مدیریت پیش از تولید توسط تولیدکنندگان در جهت کاهش تولید، افزایش تفکیک پسماند و مدیریت پسماندهای حجیم در سطح محلی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت پسماندهای حجیم، افزود: به طور کلی برای کاهش و مدیریت دیگر پسماندها نیز پروژه اورهال کردن خطوط پردازش پسماندهای ریجکتی و دفنی انجام شد. اورهال کردن این خطوط با هدف کاهش پسماندهای بازگشتی اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره بر اقدامات انجام شده برای بهینه سازی کودهای کمپوست، عنوان کرد: به دلیل اهمیت این امر، سازمان مدیریت پسماند اقدام به بهبود کیفیت کود کمپوست کرد. این کودها از محل پسماندهای آلی مجتمع تولید می‌شوند و به منظور استفاده بهینه از آنها، غنی سازی شده‌اند.

علیپور درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود آلودگی‌های پسماندها به محیط زیست نیز تصریح کرد: در این راستا نیز شیرابه‌های پسماندهای ورودی به مناطقی از جمله آراد کوه جمع‌آوری و تصفیه می‌شوند تا از نفوذ آلودگی آنها به سفره‌های آب زیرزمینی و ایجاد آلودگی در خاک، جلوگیری شود.

وی با اشاره بر دیگر اقدامات در حال انجام در منطقه آراد کوه، توضیح داد: ازجمله دیگر اموری که در این منطقه انجام می‌شود می‌توان به تولید انرژی‌های سازگار با محیط زیست از طریق بهره‌گیری از سامانه ریجکت سوز اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: همچنین استحصال گاز متان از مراکز دفن قدیمی نیز در دست اقدام است.

کد خبر 5106675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha