۸ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱

معاون فرماندار ساوجبلاغ تأکید کرد؛

لزوم تولید محتوا در فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر

لزوم تولید محتوا در فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر

ساوجبلاغ - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ساوجبلاغ گفت: باید تولید محتوا در فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی بعد از ظهر دوشنبه در سومین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تأکید بر جمع‌آوری معتادین متجاهر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز ترک اعتیاد به اداره بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های متولی اظهار کرد: باید بر این امر نظارت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: از ۱۶ واحد مردم‌نهاد، اداره بهزیستی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم تا در تولید محتوا در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر فعال باشند و در شبکه‌های مختلف اجتماعی به ویژه شاد دانش‌آموزی منتشر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ساوجبلاغ از کشف و ضبط ۷۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری توسط پلیس شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این مقدار مواد مخدر در ۸۸ طرح پاک‌سازی از محلات و نقاط آلوده کشف و ۱۲۵ نفر هم دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

وی از نگهداری ۱۷۲ نفر معتاد در شیلترهای شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی در کمیته درمان با هماهنگی بهزیستی برای این افراد انجام می‌شود.

محمدی گفت: کار آموزش برای ۵۹۷ نفر از افرادی که از دام اعتیاد رها شدند در طول سال انجام شده و مصمم هستیم اداره کار، بهزیستی و سایر اعضای متولی اشتغال این افراد را در اولویت کار خود قرار دهند.

همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد

وی تأکید کرد: همت بیشتری برای جمع‌آوری معتادان متجاهر داشته باشید، چراکه این افراد بیشترین خسارت را در حوزه‌های مختلف از جمله سرقت به مردم وارد می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ساوجبلاغ در این جلسه بر لزوم آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی به عنوان ابزارهای پیشگیری و بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاری جامعه تأکید کرد و افزود: همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی قرار گیرد و با جدیت نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های سوءمصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی اقدام کنند.

محمدی متذکر شد: این بلای خانمان‌سوز که جوانان زیادی را در دام خود گرفتار کرده پیامدها و تبعات منفی زیادی به همراه دارد، به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر به امری جدی در کشور تبدیل شده و پیگیری وظایف، مصوبات جلسات و دیگر برنامه‌ها باید همواره در دستور کار همه ادارات باشد و ما نیز انتظار داریم ادارات عضو این شورا در حیطه وظایف با دقت بیشتری عمل کنند

در این جلسه مسئولان کمیته‌های پیشگیری از اعتیاد، مقابله با عرضه مواد مخدر و درمان معتادان شهرستان گزارشی از عملکرد کمیته‌های مربوطه، بررسی مشکلات و رفع موانع ارائه کردند.

کد خبر 5107043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد عزتی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      با عرض سلام و ادب من ساکن شهرک امام رضا بلوار حافظ فرعی دوم هستم و حدودا ۸ ماه است که به این شهرک که در حوزه استحفاظی پاسگاه ابریشم است آمده ام در کوچه مجبور یک خانواده قاچاقچی هروئین و شیشه در این کوچه میفروشند من سه ماه است که به ۱۱۰ و بازرسی زنگ میزنم اما دریغ اینها در پاسگاه رابط دارند ،