۹ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

معاون استاندار آذربایجان غربی:

جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی ورود علمی و عملی داشته باشد

جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی ورود علمی و عملی داشته باشد

ارومیه - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی مورد نیاز در استان ورود علمی و عملی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی و معاون و مدیران گروه‌های پژوهش این نهاد افزود: زیر ساخت توسعه و پیشرفت با کار مطالعاتی و علمی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای موفق پژوهشی جهاد دانشگاهی استان در حوزه کشاورزی و علوم اجتماعی و انسانی خاطر نشان کرد: رویکرد این نهاد باید بر اساس نیازهای روز جامعه طراحی و تدوین شود که این مهم در بحث خروجی مدار کردن پژوهش بسیار مهم است و باید هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

مصطفوی گفت: مباحث جمعیت شناختی و کرونا مباحث فرزند آوری و مباحث مدیریتی حوزه توانمند سازی اقشار مختلف جامعه موضوعات مطالعاتی اجتماعی سیاسی در اولویت‌های پژوهشی این نهاد به عنوان نیاز جامعه مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی مورد نیاز استان ورود علمی و عملی بیشتر داشته باشد گفت: مباحث جامعه شناختی و اثرات فضای مجازی در ایام کرونایی که در سبک زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای ایفا می‌کند بسیار مهم و قابل تأمل و پژوهش از ابعاد مختلف است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه مختلف پژوهشی خاطر نشان کرد: کارهای پژوهشی این نهاد در گروه کشاورزی و شیمی تجزیه و مدیریت همگی پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته و معتقدیم بدون بسترسازی و مطالعات فرهنگی نتایج پژوهشی در سایر حوزه‌ها نتیجه بخش نخواهد بود.

امین رستم زاده اظهار کرد: خروجی پژوهشی این نهاد در صدد ارائه راهکارهای عملیاتی با مبنای علمی و فناورانه برای مسئولان حوزه‌های مختلف جامعه است.

وی گفت: فناوری‌های نوین دگرگونی بنیادینی در ساختار تعاملات و ارتباطات انسانی به وجود آورده است که نیازمند آسیب شناسی و کیفی سازی این جامعه انسانی نوین می‌باشد که این نهاد در این زمینه نیز می‌تواند طرح‌های پژوهشی را ارائه کند.

کد خبر 5107735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha