۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴

کاراکتر واقعی افشین در «خانه امن» کیست؟

کاراکتر واقعی افشین در «خانه امن» کیست؟

همسر شهید «سید علی حسینی» گفت: شهید حسینی به واسطه شغل و خدمتش به وطن، همیشه در ماموریت‌های پُرخطر شرکت داشت که در آخرین ماموریتش در خارج از کشور به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سریال "خانه امن" با موضوع تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات برای مبارزه با اقدامات تروریستی دشمنان در ایران و برقراری امنیت در کشور اخیراً از شبکه اول سیما پخش شد و مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت. یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال "افشین" با بازی امین زندگانی بود که در پایان سریال برای مأموریت نفوذ به موساد به سرزمین‌های اشغالی اعزام می‌شود. کاراکتر افشین براساس شخصیت واقعی شهید «سید علی حسینی» از شهدای وزارت اطلاعات طراحی شده است. این شهید طی مأموریتی پیچیده به تل آویو رفته و به سرویس امنیتی صهیونیست‌ها نفوذ می‌کند، اما بعد از مدتی شناسایی شده و توسط عوامل موساد به شهادت رسیده و سر از بدنش جدا می‌شود. پیکر این شهید، مدتها بعد طی یک عملیات مبادله به کشور بازگردانده شده و با مظلومیت و در سکوت خبری در تهران به خاک سپرده می‌شود.

نشریه "نوید شاهد" سال گذشته مصاحبه‌ای با همسر شهید حسینی انجام داده، که در ادامه می‌خوانید:

شهید «سید علی حسینی» سرباز گمنام امام زمان (عج)، فرزند شهید «سید ابوالقاسم حسینی» شهید دوران جنگ تحمیلی است. او متولد یکم بهمن ماه ۱۳۴۱ و از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که طی مأموریتی که در خارج از کشور بسر می‌برد، دستگیر شده و در تاریخ بیست‌وسوم دی‌ماه ۱۳۹۲ به شهادت رسید. مزار او در قطعه ۲۶ بهشت زهرای تهران است.

«معصومه عبدی» همسر شهید حسینی شهید گفت: شهید حسینی، در زمان حیات خود، ارادت زیادی به شهدای گمنام داشت و اکنون نیز مزارش در قطعه‌ای از بهشت زهرا (س) است که بیشترین شهید گمنام را دارد. پدر همسرم نیز در قطعه ۲۴ شهدای بهشت زهرا (س) دفن شده است و او نیز از شهدای دفاع مقدس است. از این رو، ما همیشه تردد زیادی به بهشت زهرا (س) داشتیم. وقتی بر سر مزار پدرش و دیگر شهدا می‌رفتیم، همسرم همیشه می‌گفت: "جای من اینجا خالی است". طی مدت پنج سالی که همسرم به شهادت رسیده، از بابت فقدان او هنوز متاثریم اما از بابت اینکه خودش به آرزویش رسید، خوشحالیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید حسینی به واسطه شغل و خدمتش به وطن، همیشه در مأموریت‌های پُرخطر شرکت داشت. او مدتی را در غربت و اسارت بسر می‌برد. به عقیده من، رنجی که شهید حسینی در راه خدا و پاسداری از وطن کشید، به درجات او می‌افزاید و توفیقی بود که نصیب او شد.

خانم عبدی ادامه داد: او به مأموریت رفت و سه هفته بعد از دستگیری، خبر شهادتش آمد. سوال‌های زیادی درباره شهادت همسرم، برای من و فرزندانم بی‌جواب باقی مانده است.

هیچ تعلق خاطر دنیوی نداشت

وی درباره ویژگی‌های اخلاقی این شهید گفت: شناختی که سال‌ها زندگی با او به من داد، این بود که او اصلاً اهل دنیا نبوده و فردی کاملاً وارسته بود. هیچ تعلق خاطر دنیوی در وجود او ندیدم. بسیار متواضع و امانتدار بود. بسیار محفوظ به حیا بود. علیرغم موقعیت و مرتبه کاری بالایی که داشت، هرگز اهل هیاهو و دیده شدن نبود. زیرا این افراد هرچقدر از نظر اداری، دارای پُست و مقام و درجه باشند، بازهم همان سربازان ساده و گمنام امام زمان (عج) هستند. به انجام تکالیف دینی‌اش بسیار مقید بود و حتی در ماموریت‌هایی که در ماه مبارک رمضان می‌رفت، روزه‌اش را کامل می‌گرفت و می‌گفت: طاقت ندارم به خاطر کار و مأموریت، روزه‌ام را بشکنم. شاید یکی از علت‌هایی که شهادت قسمتش شد، همین خصوصیات اخلاقی باشد.

این همسر شهید، درباره سی سال زندگی مشترکش گفت: ما تیرماه سال ۱۳۶۲ ازدواج کردیم و حاصل این زندگی، ۲ دختر و ۲ پسر است. البته سی سال زندگی مشترک، بیشتر در کلام است. زندگی واقعی من با او کمتر از این حرف‌ها بود زیرا شهید حسینی به خاطر شغلش، حضور کمرنگی در خانه داشت و همیشه فرصت‌ها برای اینکه در خانه و در کنار من و فرزندانم حضور داشته باشد، کم بود.

از آرمان‌های اولیه انقلابمان بسیار دور شده‌ایم

از آرمان‌های اولیه انقلابمان بسیار دور شده‌ایم

خانم عبدی درباره آنچه که شهید حسینی و امثال او را ترغیب می‌کرد تا زندگی خود را در چنین مسیری پیش ببرند، گفت: این موضوع به ایده‌ها و افکار این سربازان گمنام، بازمی‌گردد. از ابتدای شکل‌گیری این نهاد، این سربازان به شدت پیرو خط امام خمینی (ره) بودند و انگیزه اصلی این افراد، حفظ وطن از تجاوز دشمن، دوری از بی‌بندوباری و فسادهای گوناگون بود. در سالهای اخیر پیش از شهادت، شهید حسینی از تغییر آرمانها، کمرنگ شدن خط و مشی امام خمینی (ره)، فراموش شدن اصل درستکاری و خدمت به مردم در مسئولان، بی‌توجه شدن به آسایش و رفاه مردم، خیلی ناراحت بود و بارها می‌گفت؛ "ما از آرمان‌های اولیه انقلابمان بسیار دور شده‌ایم."

این همسر شهید افزود: شهید حسینی بسیار مقید به خط امام خمینی (ره) بود. حتی در دوران جنگ تحمیلی، بارها می‌خواست وارد میدان نبرد شود اما به او اجازه نمی‌دادند و می‌گفتند کاری که شما انجام می‌دهید برای کشور، کمتر از سربازان میدان جنگ نیست. اما با این حال، شهید حسینی در سه عملیات جنگ هم شرکت کرد.

دخترانش را خیلی دوست می‌داشت

وی درباره خاطرات زندگی‌اش با شهید حسینی گفت: طی سی سال زندگی، مدام از ما خداحافظی می‌کرد و به مأموریت می‌رفت که سراسر خاطره همراه با اضطراب بود. در خداحافظی آخرین سفرش، فکر نمی‌کردم که این آخرین دیدار ما باشد. ذهن من پر از خاطرات مختلف از زندگی با ایشان است. گاهی خاطراتی هستند که ماندگارتر می‌شوند. یکی از چیزهایی که همیشه در ذهن من مانده، اهمیت فوق العاده‌ای بود که همسرم برای دخترانش قائل می‌شد و محبت ویژه‌ای به دو دخترش داشت. وقتی من توجه خاص و حمایت او را به دخترانم می‌دیدم، برایم شیرین بود. حال تصور کنید از دست دادن پدر برای دختران من چقدر سخت است.

همسر شهید در پایان گفت: در این پنج سالی که همسرم شهید شد مشکلات زیادی داشتیم، اما راضی به رضای الهی هستیم. از دست دادن یک عضو خانواده از یک سو و جوّ جامعه از سویی دیگر، ما را ناراحت می‌کند. برخی در جامعه، تصورشان این است که خانواده‌های شهید، از خدمات بنیاد و سهمیه دانشگاه و غیره سو استفاده می‌کنند. گاهی این حرف‌ها دل انسان را به درد می‌آورد. زیرا ما عزیزترین عضو خانواده خود را از دست داده‌ایم و خلاء او هرگز با هیچ کمک مادی جبران نمی‌شود. حتی با گذشت زمان، جای خالی او بیشتر حس می‌شود. البته شهدا از نظر معنوی خانواده خود را همراهی می‌کنند و تنها نبود فیزیکی آنها باعث ناراحتی خانواده است. ما بارها این حس را داشته‌ایم که او در کنار خانواده است و کمک می‌کند.

کد خبر 5107747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      92 2
      خداوند سبحان این شهید عزیز و والامقام را با شهدای دشت کربلا و سرور و سالار شهیدان محشور بدارد انشاءالله
    • دکتر بهمن IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      53 1
      خدا رحمت کند این مجاهد مخلص شهید را که غریبانه مبارزه کرد و غریبانه شهید شد و غریبانه تشییع و خاکسپاری شد.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      41 1
      همه ما تا ابد به چنین مردان شجاع، عالم، فداکار و حقیقتا مؤمن افتخار می کنیم. افتخار می کنیم که در دل این سرزمین چنین مردان وجود داشتند که باشجاعت و مهارت و دانش خود ، پوزه دستگاه اطلاعاتی پیچیده استکبار را به خاک مالیدند.
    • محمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      40 1
      خدا بر علو درجات این شهید مظلوم بیفزاید. ما را هم یاد کن برادرم. اللهم صل علی محمد و آل محمد.
    • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      38 4
      خداوند متعال خانواده این شهید عزیز را بخاطر صبرشان ماجور و سعادتمند در دنیا و آخرت نماید.
    • فاطمه IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      33 3
      بانو خداوند همسرت را با پیغمبر و اولادش محشور کند.من شاختی از همسر شما نداشتم اما با این فیلم خیلی متاثر شدم و فکر نمیکنم از ذهنم خارج شه این دلیری و شجاعت
    • نسیم IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      42 2
      نمیدونم کی مردم ما متوجه میشن چقدر بعضی از افراد و خانواده هاشون باید سختی بکشند تا ما همیشه با آرامش بخوابیم
    • محمد جواد PK ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      46 1
      خدا به ما هم توفیق بدهد که مثل این شهید عزیز و شهدای دیگر، کاری برای اسلام و انقلاب و تعجیل ظهور امام ع انجام بدهیم، آمین. (بنده حقیر - پاکستان)
    • مبین RO ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      19 2
      خدا بیامرزه این عزیزو خیلی متاثر میشم وقتی میفهمم که ارامش الان خودم وخانوادم با نثار خون همیچین بزرگ مردایی به ارمغان اومده تا ابد مدیون این شهدا وخانواده هاشونیم کاش قدر وقیمتشونو بیشتر وبهتر بدونیم
    • DE ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      10 1
      دقیقا همینطوره که گفتند خانواده شهدا و ایثارگران هیچوقت حمایت نشدند من سه تا پسر عمو داشتم که هر سه شهید شدند دریغ از کمی توجه به خانواده هاشون 😞
    • حسین IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      20 1
      به تمام قامت با سری افتاده از شرم و خجلت ایستاده به احترام این شهید والا مقام و رویی شرمسار از خانواده معظم ایشان و ادای احترامی به بلندای مقامش
    • نازنین IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      14 0
      تو همین عملیات شهید میشن موضوع خانه امن
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      10 1
      خدا رحمت کند او و پدرش و مومنین و مومنات را. به خانواده گرامیش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت نماید
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      18 1
      با سلام و عرض ارادت خدمت خانواده شهید محترم و همینطور شهید بزرگوارمان. خدا ایشان را با اولیاء و صالحین محشور بدارد و ان شاالله یتوانیم قدر دان خانواده ایشان باشیم.
    • اکبر IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      12 2
      سلام و درود خدا بر مجاهدان راه حق. سلام درود خدا بر این شهیدان عزیز و گمنام و گرانقدر. خوشا به سعادتشون و عاقبت بخیر خوشدنشون🌹🌹🌹
    • سیدمحمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      12 2
      دمش گرم سلطان هسش
    • حسین طاها IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      11 1
      ما دردنیا وآخرت مدیون این شهدا هستیم و خادم خانواده هاشون
    • Rm US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      12 1
      درود بر شهید عزیز
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      8 1
      سلام و درود بی کران بر ارواح طیبه ی این شهیدان والا مقام
    • للل IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      14 1
      مرگ بر اسرائیل
    • امیر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      9 1
      بادیدن این فیلم واقعی خواب بودمو بیدار شدم خوشا به سعادت شهیدان مخصوصا سید عزیز و درود بر خانواده محترم وصبور سید شهید اجرتان با خدا رینب وار مقاومت کردید صبر نمودید زخم زبانها را تحمل کردید خداوند با صابران است. این حقیر را دعا کنید.
    • منصوره IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      10 1
      ممنون ازسازندگان سریال که باعث شدن بدونیم امنیتمون رومدیون چه کسانی هستیم
    • مهدی ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      7 1
      سلام و درود خداوند بر شهدا
    • گمنام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      4 1
      محل شهادت دقیق کجا نوشته؟
      • یوسف IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
        3 0
        بلاد کفر
      • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
        3 1
        نوشته بلاد کفر نمیتونه که بنویسه تو سال ۹۲ یه ایرانی تو اسراییل شهید شده وقتی ایرانیا رو راه نمیدن اسراییل الان! معلوم میشه طرف یه کاره ای بوده. کلا قبر شهدای امنیت همیشه نامشخص هست. این عزیزان هم زمان زنده بودن گمنام و مظلوم و غریب هستن هم بعد از شهادت
      • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
        3 0
        بلاد کفر نوشته
    • حسین یوسفی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      11 1
      خدا به ما توفیق شهادت درراه خدا رو بدهد دورد به روح شهدا
    • گمنام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      10 1
      ان شاءالله سایه ی رهبر و دعای شهدا بالای سرمان و بدرقه راهمان باشند
    • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      5 0
      اسراییل=داعش عبری یهودی
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      3 0
      😭😭😭انشالله نزد خداوند ماراهم شفاعت کنند و لیاقت شهادت در راه اسلام و ایران عزیز به این بنده حقیر عنایت کنند.انشالله
    • سید IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      2 0
      بسم الله الرحمن الرحیم سلام و درود برخانواده معظم شهدا ای خانواده های عزیز شهدا خوشا به حالتان که خداوند متعال مدال ابدی به خانواده شما هدیه کرد خیال نکنید که این مدال به هر کسی داده میشود لیاقت شما و پدر شهیدان شما را مستحق چنین افتخاری نمود پس هیچگاه از زخم زبانها غم به دلتان راه ندهید۰
    • US ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      5 0
      شرمندتیم شهید ،،،
    • یوسف IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      4 0
      روحش شاد و یادش گرامی باد، کاش بعضی از مسئولان از این شهدا خجالت بکشند و بدونند که واسه حفظ این مرز و بوم چه جانفشانی ها و از خود گذشتگیها شده
      • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
        0 0
        بخشی از مردم نباید خجالت بکشن؟ آخه اون دسته از مسئولان از همین دسته از مردم اومدن
      • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
        0 0
        بخشی از مردم نباید خجالت بکشن؟ آخه اون دسته از مسئولان از همین دسته از مردم اومدن
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      3 0
      دارم فکر میکنم من ۲۳ دی ۹۲ کجا بودم و داشتم چیکار میکردم...
    • وحید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      4 0
      قهرمان روحت شاد زمان انتقام نزدیکه خواهرم
    • علیر ضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      3 0
      من به عنوان یک نوجوان به چنین مردان فداکار وبا ایثاری افتخار می کنم وافتخار می کنم که از این مرز وبوم هستم وقتی چنین مردان با ایمان فداکار شجاع و .. می بینم
    • مرضیه IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      3 0
      سلام خواهر.خداروح همه شهداراشادکنه.خوش بسعادتشون که در راه خدا وبرای امام زمان(عج )کاری بزرگ انجام دادن.مابایدبه حال خودمون گریه کنیم که فقط شهدا وخانواده های شهدا رازیرسوال میبریم وتوهین میکنیم درصورتی اگه همین شهدانبودن کشورمابهترازکشورهای اشغالی نبود.دست کسانی که سازنده این سریال بودنددردنکنه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      2 0
      خیلی ممنون از شما😘😍
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      5 0
      سلام و درود به تمام شهدای ایران زمین
    • شهین‌دخت رضایی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      4 0
      چه سرنوشت غم‌انگیزی روحشون شاد راهشون ادامه داره
    • علی ایمانی RO ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      6 0
      به نظر من شهدا به ویژه شهدای وزارت اطلاعات در کمال گمنامی و تنهایی بسیار همواره با اسم خود در گمنامی کامل شهید و حتی ختم و یادبودی و اسمی از انها هیج جا حتی بعد از شهادت از ایشان برده نمیشود باشد که با امام غریب هشتم رضای عزیز مهشور شوند شهدا شرمنده ایم
    • نرگس IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      4 0
      من گریه ام گرفت
    • مریم GB ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      2 0
      باسلام وخسته نباشید،من بعنوان یکی ازطرفداران سریال خانه ی امن یه انتقادشدیددارم،چرادرپشت صحنه ی این سریال از آ قای آ رش آ صفی که اینقدرنقش زیباومهمی داشتن دعوت نشدتاصحبتای ایشون روهم.بشنویم وایشون روهم ببینیم؟
    • میرزا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      3 0
      ما نیز آرزوی شهادت داریم التماس دعا
    • وطن خواه IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      3 0
      خانم حسینی بزرگوار: مطمئنا نزد حضرت فاطمه زهرا س سربلند و سرافراز هستید. انشاالله که شهید بزرگوار همه ما رو نزد جد گرانقدرشون شفاعت بفرمایند. کسانی که به شما خانواده معظم شهدا طعنه و کنایه می زنند؛ خودشان پست و حقیر هستند. چه چیزی هست که بتونه جای خالی یک عزیزی رو برای خانواده پر کنه؟!؟!؟!؟!؟!
    • محسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      5 0
      سلام بر همه حاج قاسم های گمنام
    • حمیدحکمی شلمزاری IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      3 0
      خداراگواه میگیرم قلبم دردامدکه امنیت کشورمان توسط چه مردان بی ادعای رقم خورده ماهم مدیون چنین مردان بررگی هستیم من ازصمیم قلبم برای این شهیدبزرگ وخانواده صبورش علودرجات راازخداوند میخام خداوندباحسین محشورش کند
    • محمد RO ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      2 0
      همیشه هستیم و تا اخرین قطره خونم میجنگم با دشمنان جمهوری اسلامی ایران
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      ان شاءالله اصله و دوما وقتی بخشی‌از جامعه غربزده است معلومه مشکلات هست