۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

اعتبار آزادسازی حریم خانه تاریخی آیت الله بروجردی اختصاص یافت

اعتبار آزادسازی حریم خانه تاریخی آیت الله بروجردی اختصاص یافت

بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی حریم و مسیر دسترسی به خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی اختصاص داده شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سیدامین قاسمی روز سه‌شنبه در سخنانی اظهار داشت: در نشست مشترک با معاون میراث‌فرهنگی و مدیرکل دفتر امور پایگاه‌ها مقرر شد، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی برای آزادسازی حریم و مسیر دسترسی به خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی اختصاص داده شود و مابقی کار توسط شهرداری بروجرد پیگیری و تکمیل شود.

وی با اشاره به ثبت ۲۴ خانه تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی کشور، بیان کرد: خانه‌های تاریخی بروجرد به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان نقش بسزایی در رشد صنعت توریسم خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: تعدادی از خانه‌های تاریخی بروجرد نیز در دست تعمیر بوده که می‌توان به‌منظور توسعه گردشگری از آن‌ها استفاده کرد.

قاسمی در خصوص بافت تاریخی مساجد، بازار سنتی و خیابان‌های منتهی به این بافت نیز یادآور شد: بهسازی مسیر دسترسی نیز در دست اقدام است که قطعاً با پیگیری مستمر و هماهنگی بین‌بخشی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

کد خبر 5107856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha