۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۱۹:۲۲

اخبار کوتاه هفته زن از آذربایجان غربی

اخبار کوتاه هفته زن از آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت زن مراسم مختلفی به این مناسبت در آذربایجان غربی برگزار شد.

- به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته زن جشن میلاد کوثر در اشنویه برگزار شد. در این مراسم که در مسجد امام جعفرصادق اشنویه برگزار شد ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در سخنانی حضور زنان را در عرصه های مختلف اداره کشور بخصوص نیروی مردمی بسیج بسیار سازنده و موثر دانست و افزود : زنان جامعه اسلامی باید اخلاق و رفتار و سیره حضرت فاطمه زهرا را در تمامی شئونات زندگی فردی و اجتماعی الگوی خویش قرار بدهند.این مراسم با مداحی و قرائت شعر ادامه یافت و در پایان با اهدای جایزه از خواهران بسیجی نمونه این شهرستان و تعدادی از خواهرانی که نام آنها فاطمه بود قدردانی شد.

-در دومین روز از هفته گرامیداشت مقام زن با برگزاری مراسمی از کارکنان زن شرکت توزیع برق استان قدردانی شد. در این مراسم که در نمازخانه این شرکت برگزار شد ، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به فضایل و ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا علیها سلام گفت : شناخت آن حضرت و پیروی از ایشان نباید منحصر به زنان باشد و مردان هم باید با مطالعه در سیره این بانوی بزرگ ، رفتار و سلوک آن حضرت را الگوی خویش قرار دهند.رئیس حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه نیز در این مراسم با تاکید بر سرمشق گیری بانوان از حضرت صدیقه کبری سلام ا... علیها افزود ‌: دخت گرانقدر پیامبر اعظم با تحمل سختی های فراوان مسیر توسعه اسلام را هموار کرد و باعث اعتلای جایگاه زنان شد.

- همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن نمایشگاه خوشنویسی در تکاب دایر شد.در این نمایشکاه که در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برپا شده ، 40 اثر از آثار خوشنویسی آقای ناصر قلی پور در سبک های نستعلیق و شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است. آیات قرآنی ، احادیث و اشعار عرفانی شعرا موضوع آثار خوشنویسی این هنرمند برجسته است.این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است

-همچنین به مناسبت هفته زن برنامه های متنوعی در آذربایجان غربی برپا می شود. برگزاری جشن روز زن با حضور 32 هزار نفر از خواهران بسیجی ، نشست های فرهنگی و اجتماعی ، مسابقات فرهنگی ، عقیدتی و ورزشی از مهم ترین برنامه های بسیج برای بزرگداشت هفته زن در استان عنوان کرد. تجلیل از زنان نمونه بسیجی ، دیدار با خانواده های زنان شهید ، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشن تکلیف برای دختران و برگزاری اردوهای یک روزه از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

کد خبر 510893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha