۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور :

مدارس صدرا توسعه یابد/ لزوم توجه ویژه مجلس به آموزش و پرورش

مدارس صدرا توسعه یابد/ لزوم توجه ویژه مجلس به آموزش و پرورش

بیرجند- مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته و می طلبد زیرساخت های مد نظر در استان ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر پنج شنبه در نشست مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به فصل تصویب بودجه، خواستاریم نگاه مجلس به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان دستگاهی زیرساختی باشد.

وی ادامه داد: همچنین می طلبد در فصل تصویب بودجه به این نهاد به عنوان دستگاه تضمین کننده انقلاب و آینده نظام نگاه شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش را در بودجه های سالانه کشور ویژه دیده شود، افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، پول خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور افزود: خواستاریم آموزش و پرورش به معنای عام و یک دستگاه مهم تلقی شود و زمینه فعالیت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه بوده و به لحاظ کمبود نیروی کیفی به شدت آسیب می بیند، گفت: این امر نیازمند پشتوانه به موقع و به هنگام مجلس از آموزش و پرورش است.

رحیمی با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله ستاد همکاری ها حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: خوشبختانه به همت این ستاد، تعلیم و تربیت جریان یافته در جامعه ما، تعلیم و تربیت اسلامی است.

اعزام ۳۰ هزار مبلغ به مدارس

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور با اشاره به دستاوردهای این همکاری ها بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۰ هزار مبلغ از حوزه های علمیه به مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح امین با چهار هزار نفر در دستور کار است، افزود: در حال حاضر سه هزار طلبه در قالب نظام وظیفه عمومی در آموزش و پرورش حضور دارند.

رحیمی از برگزاری هشت هزار جلسه گفتمان شبهات دینی ویژه همکاران فرهنگی طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان حوزه های علمیه در تمام گروه های درسی سازمان پژوهش حضور دارند.

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بیان کرد: برگزاری دوره معارف مهدوی در نیمه شعبان سال جاری با حضور ۵۵۰ همکار فرهنگی از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدارس علوم و معارف اسلامی توسعه یابد

رحیمی بیان کرد: سال گذشته در ۲۰ هزار مدرسه با استفاده از مبلغین، جلسات خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف برگزار شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی در حوزه های مختلف به خوبی درخشیده است، گفت: اگرچه در زمینه تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور شرایط مطلوبی نداریم اما این استان در زمینه جذب دانش آموز مقام سوم را کسب کرده است.

رحیمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بیان کرد: امید است بتوانیم سال آینده از ظرفیت حوزه علمیه، بخشی از کمبود نیروی کیفی این دستگاه جبران شود.

وی توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: سیل متقاضیان و اهمیت این مدارس نیازمند این امر است که توسعه زیرساخت ها در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

کد خبر 5109614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha