۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی خبر داد

رشد ۷۰ درصدی کمک نیکوکاران به ایتام خراسان شمالی

رشد ۷۰ درصدی کمک نیکوکاران به ایتام خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۲۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان توسط حامیان طرح محسنین در استان خبر داد و گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهی راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون ۳۱ هزار خانوار مستمری بگیر، ۱۶ هزار خانوار مورد حمایت در قالب تبصره ۱۴ و ۱۰ هزار خانوار از خدمات امدادی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی ادامه داد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۴ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان مستمری و ۸ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان کمک‌های معیشتی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است.

وی از بهره‌مندی هزار و ۳۱۷ نفر از کمک‌های موردی کمیته امداد که تحت پوشش این نهاد قرار ندارند خبر داد و افزود: این کمک‌ها در مجموع یک میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بوده است.

الهی راد در ادامه اهدای ۷۴۱ فقره جهیزیه به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان را دیگر اقدام کمیته امداد دانست و گفت: اجاره مسکن ۱۲۰ خانوار به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تأمین شده است.

الهی راد تصریح کرد: همچنین ۳۳۰ سری لوازم ضروری منزل به ارزش یک میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند بیان کرد: در مجموع ۵۷ هزار خانوار در استان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند که ۲۳ درصد خانواده‌های استان را شامل می‌شوند.

وی با تاکید بر این که ۶۱ درصد خانواده‌های تحت پوشش روستایی و مابقی آنها ساکن شهر هستند افزود: هزار و ۸۳۱ نفر بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

الهی راد اضافه کرد: ۱۰۶ بیمار خاص، ۱۵۵۴ بیماران صعب‌العلاج، ۳۲۳ بیمار زمین گیر با هزینه ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در ادامه به تشریح نیازهای افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت و گفت: در این حوزه ۲ هزار و ۱۲۰ یخچال، هزار و ۷۰ فرش، هزار و ۵۵ اجاق گاز، هزار و ۳۷۰ تلویزیون، هزار و ۶۲۵ بخاری و ۷۴۰ آبگرم کن نیاز داریم که امیدواریم خیرین برای تأمین آنها اقدام کنند.

رشد پرداخت زکات و صدقه در خراسان شمالی

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی قرار دارند، گفت: مبلغ یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان برای پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش اختصاص داده شده است.

الهی راد ادامه داد: طی ۹ ماه نخست سال جاری مردم استان ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون آن برای محرومان هزینه شده و باقی آن صرف پروژه‌های عام‌المنفعه شده است همچنین این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۲۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان توسط حامیان محسنین در استان خبر داد و گفت: این مبلغ نیز ۷۰ درصد رشد داشته است همچنین مراکز نیکوکاری استان ۴۵ میلیارد تومان به مردم کمک کرده‌اند که این رقم نیز ۹۳ درصد رشد داشته کرده.

وی با تاکید بر اینکه برخی استان‌ها در میزان پرداخت صدقه رشد منفی داشته‌اند افزود: خوشبختانه در خراسان شمالی ۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده است که ۳۹ درصد رشد کرده است.

الهی راد از حضور ۶ هزار و ۴۶۴ یتیم در استان خبر داد و بیان کرد: پیش از آغاز پویش ایران مهربان ۲۰ هزار و ۹۸۴ حامی داشتیم که با اجرای این طرح ۲ هزار و ۴۸۸ حامی دیگر در استان اضافه شدند.

کد خبر 5112892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha