۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

مصرف بهینه آب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

مصرف بهینه آب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق مصرف بهینه آب هستیم، این موضوع محقق نخواهد شد، مگر اینکه بتوانیم در این خصوص فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر،  اسماعیل افشاری ظهر دوشنبه در نشست خبری تبیین جشنواره ملی «آب با نگاهی به آینده» که در سالن شهید شهریاری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه این جشنواره در استان زنجان آغاز به کار کرده است، گفت: برگزاری این جشنواره به آن معنی است که امروز برای اینکه بتوانیم در حوزه آب گام‌های موثری برداریم، باید با زبان هنر در این عرصه فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در تلاش است تا از زبان هنر برای انجام اقدامات فرهنگ و اجتماعی خود به ویژه در حوزه آب استفاده کند، افزود: برگزاری این جشنواره در راستای پویش هر هفته ال – ب – ایران بوده و مقرر شده است زنجان به عنوان میزبان بخش عکس جشنواره آب با نگاهی به آینده در این زمینه فعالیت کند.

افشاری با اشاره به اینکه جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده در محورهای مختلف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم به مهم‌ترین محورهای این جشنواره اشاره کنیم، شامل ارزش اقتصادی آب، کم‌آب و بحران آب، سازگاری با کم‌آبی، تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب، خاک، نقش علوم اجتماعی در مدیریت مصرف، استفاده از پساب و بازچرخانی آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با یادآوری اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده از 15 دی تا 15 بهمن‌ماه امسال خواهد بود، ادامه داد: از دیگر محورهای این جشنواره می‌توان به صنعت سدسازی و توسعه پایدار، مدیریت تقاضای آب، آب و محیط زیست، آب و نگاه به آینده، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی، ابنیه‌های تاریخی مربوط به آب، آب‌انبار، آسیاب‌های آبی و قنات‌ها اشاره کرد.

افشاری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده می‌توانند آثار خود را از طریق لینک www.water-zanjan.ir ارسال کنند، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم؛ چرا که آب مایه حیاتی و غیرقابل بازگشت بوده و درنگ برای تصمیم‌گیری‌های اساسی در این حوزه نباید به زمان دیگری موکول شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعت بیشتر با ادمین @ZNUCLOP در شبکه‌های اجتماعی و یا تلفن دبیرخانه 330353010-024 تماس حاصل کنند، بیان کرد: آمار حاکی از این است که آب‌های زیرزمینی استان به ترتیب 80 درصد و 95 درصد از نیاز آب شرب و صنعت استان را تامین می‌کند و علاوه بر این سالانه حدود 71 سانتی‌متر از سطح آب دشت‌های استان افت می‌کند.

افشاری با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا با ابزار مختلف، جامعه را نسبت به اهمیت مصرف بهینه آب حساس کنیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید با بهره‌برداری از سدهای در حال احداث می‌توان میانگین مصرف در بخش آب‌های زیرزمینی را کاهش داد.

کد خبر 5113959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha