۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶

امروز رخ داد؛

همزمان با ازسرگیری مذاکرات صلح ۳۸ عضو طالبان در قندهار کشته شدند

همزمان با ازسرگیری مذاکرات صلح ۳۸ عضو طالبان در قندهار  کشته شدند

در حالی که قرار است از امروز دوشنبه مذاکرات صلح افغانستان از سر گرفته شود، ارتش این کشور از کشته شدن ۳۸ نفر از نیروهای طالبان در ولایت قندهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قرار است از امروز مذاکرات صلح افغانستان از سر گرفته شوند اما ارتش این کشور اعلام کرد که در حمله‌ای به نیروهای طالبان در ولایت قندهار ۳۸ تن از اعضای این گروه را کشته است.

طبق اعلام لشکر عملیات‌ ویژه ارتش افغانستان، نیروهای طالبان قصد داشته‌اند در دو منطقه «ژیری» و «ارغنداب» به مواضع ارتش حمله کنند اما نیروهای ارتش با اطلاع از این امر، طی عملیاتی پیشگیرانه شماری از نیروهای طالبان را کشته و سه انبار سلاح و مهمات این گروه را نیز منهدم کرده‌اند.

در اطلاعیه ارتش افغانستان آمده است که طی چند روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و طالبان در چند استان از جمله قندهار، ‌ بدخشان، ننگرهار، قندوز، زابل، غزنی و فاریاب در گرفته است. وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد که طی درگیری‌های چند روز اخیر تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

از سوی دیگر والی ننگرهار اعلام کرد در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش، یکی از سرکردگان طالبان موسوم به «عمر» با شماری از نیروهای خود کشته شده است. این منبع افزود است که فرد موسوم به عمر، از زندانیان طالبان بود که به‌شکل مشروط آزاد شد اما دوباره به میدان جنگ باز گشت.

اخبار از درگیری‌ها و تلفات طالبان در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت و طالبان بناست امروز دوشنبه در دوحه قطر از سر گرفته شود و دولت افغانستان نیز بر حمایت کامل از نمایندگان خود در این گفتگوها تأکید کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز دوشنبه ضمن اعلام آنکه مذاکره‌کنندگان کنونی دیدگاه اقشار مختلف جامعهٔ افغانستان را بازتاب می‌دهند گفت که دولت او و تمامی ملت با تمام قوا پشت سر تیم مذاکره‌کننده ایستاده‌اند.

در روزهای گذشته ترورها و حملات هدفمند در افغانستان اوج گرفته و شماری از روزنامه‌نگاران و کنشگران اجتماعی نیز در این حملات جان باخته‌اند.

کد خبر 5113994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha