۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد:

احیای تئاتر دینی خدمت بزرگی به مردم است

احیای تئاتر دینی خدمت بزرگی به مردم است

بجنورد- رئیس دانشکده علوم قرآنی در آستانه برگزاری سومین جشنواره تئاتر آیات گفت: احیای تئاتر دینی را خدمت بزرگی به مردم می دانیم زیرا می تواند موضوعات قرآنی را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حجت الاسلام مهدوی پور با بیان این که احیای تئاتر دینی خدمت به اسلام است، اظهار کرد: از طریق جشنواره تئاتر آیات می‌توانیم موضوعات قرآنی را در جامعه گسترش دهیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به میزان اثرگذاری برگزاری جشنواره‌های دینی، بیان کرد: میزان اثرگذاری آنها بستگی به کیفیت آنها، اهداف، اخلاص و روح و جانی دارد که در این برنامه‌ها هست و هر چقدر میزان این موارد بیشتر باشد، برنامه‌ها اثرگذارتر خواهند شد.

وی با بیان این که متولیان این برنامه‌ها باید آموزه‌های دینی را سرلوحه امور خود قرار دهند، افزود: اگر این گونه نباشد مفاهیم با زبان غریبانه‌ای منتقل می‌شود و در قلب و ذهن مخاطب ماندگار نمی‌شود و به دل نمی‌نشیند.

مهدوی پور با اشاره به نقش تئاتر در زندگی مردم، اضافه کرد: آداب زندگی از طریق تئاتر به کودک آموزش داده می‌شود، در واقع آموزش‌ها از طریق مادر به شیوه تئاتری به کودک ارائه می‌شود و می‌توان گفت هنر تئاتر از این روش نشأت گرفته است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان این که دشمنان ما از هر فرصتی برای نابودی اسلام استفاده می‌کنند، گفت: اگر آداب هنری را رعایت کنیم و فوت و فن‌ها و فرمول‌ها را در نظر داشته باشیم قطعاً تأثیرگذاری این برنامه‌ها بیشتر خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

در این جشنواره قرار است ۸ اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت‌های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5115445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha