۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۱۰:۵۱

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تبیین علائم ظهور راهکار مقابله با مدعیان دروغین مهدویت است

تبیین علائم ظهور راهکار مقابله با مدعیان دروغین مهدویت است

قم - خبرگزاری مهر : آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: باید با تبیین درست علائم ظهور امام زمان(عج) با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کرد.

آیت‌الله لطف‌‌الله صافی گلپایگانی روز گذشته در دیدار اعضای برگزار کننده، همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با ایشان تاکید کرد: موضوع مهدویت باید در اولویت مباحث پژوهشی حوزه‌های علمیه قرار گیرد و تمام روحانیون و حوزه‌های علمیه باید برای پژوهش در بحث مهدویت بسیج شوند.

وی ضمن تاکید بر افزایش پژوهش‌ها و تحقیقات در زمینه مهدویت، گفت: حوزه‌ها و روحانیون باید مباحث مهدویت را متعلق به خود بدانند زیرا حوزه و روحانیت بدون مهدویت معنا و مفهومی ندارد.

آیت الله صافی افزود: در گذشته نیز همه بزرگان و علما در مباحث مهدویت تلاش‌های فراوانی می‌کردند تا جامعه را به سوی مهدویت سوق دهند.

وی با تاکید بر بررسی‌ تمامی ابعاد مهدویت تصریح کرد: روحانیت که خود را سرباز امام زمان(عج) قلمداد می‌کند نسبت به پژوهش در زمینه مهدویت و شناسایی شبهات و پاسخگویی به آن وظیفه سنگین‌تری بردوش دارد.

این مرجع تقلید در ادامه پاسخگویی به پرسش‌های مهدویت را از وظایف خطیر حوزه‌های علمیه و روحانیون برشمرد و ادامه داد: باید گروهی از پژوهشگران برجسته حوزوی شبهات راجع به مهدویت راشناسایی و به صورت فعال درصدد پاسخگویی به این گونه مسائل برآیند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطر فعالیت مدعیان دروغین مهدویت را جدی دانست و عنوان کرد: باید تمامی جوانب مهدویت و علائم ظهور امام دوازدهم به خوبی برای مردم تبیین شود تا افراد سودجو از این مباحث برای منافع خود سوء استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: مسئله ملاقات با امام زمان را نمی‌توان منکر شد زیرا یکی از دلایل اثبات وجود آن حضرت، ملاقات بسیاری از بزرگان با ایشان است. ولی نباید ادعای برخی افراد را که به بهانه‌های دروغین قضیه ملاقات با امام زمان را تضعیف می‌کنند پذیرفت.

کد خبر 511605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha