۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰

نویسنده منظومه «سربازنامه»:

شهید سلیمانی همانند اسطوره‌ها بود/ آمیختگی ادبیات و مفاهیم دینی

شهید سلیمانی همانند اسطوره‌ها بود/ آمیختگی ادبیات و مفاهیم دینی

بجنورد- نویسنده منظومه «سربازنامه» گفت: سردار شهید سلیمانی همانند اسطوره‌ها بود لذا ما هنرمندان وظیفه داریم که از این ثروت ملی محافظت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین علا ظهر امروز در همایش ملی ادبیات مقاومت که به میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: درون مایه زبان فارسی به قدری زیاد و قدرتمند است که گاهی برخی بزرگان عرصه هنر که مسلط به زبان فارسی نیز نیستند را شگفت زده می‌کند.

این شاعر برجسته ملی زبان فارسی را یک نعمت دانست و ادامه داد: باید از این نعمت حفاظت کنیم؛ همان طور که تاکنون مفهوم خود را از دست نداده باید تلاش شود که پس از این نیز به همین شکل باقی بماند.

وی با اشاره به آمیخته بودن معارف دینی و ادبیات فارسی، افزود: آموزه‌های قرآنی به ادبیات فارسی شکل و غنا بخشیده که این امر یکی از دلایل قدرت مند شدن ادبیات کشورمان است.

علا در ادامه به توصیف شهید سلیمانی پرداخت و گفت: سردار شهید سلیمانی همانند اسطوره‌ها بود لذا ما هنرمندان وظیفه داریم که از این ثروت ملی محافظت کنیم.

این شاعر برجسته در انتهای سخنان خود بخش‌هایی از منظومه «سرباز نامه حاج قاسم سلیمانی» که به تازگی رونمایی شده است را قرائت کرد.

لازم به ذکر است این مثنوی بلند پیش از این از سوی افشین علا به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده و مورد تمجید معظم‌له نیز قرار گرفته بود. «سرباز نامه» ۴۸ صفحه دارد که در قطع رحلی و با کاغذ گلاسه و چاپ چهار رنگ در شمایلی نفیس با قیمت ۶۹ هزار تومان روانه بازار کتاب می‌شود.

کد خبر 5116061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha