۱۹ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۳

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دیوان عدالت اداری نباید به محتوای علمی ورود کند

دیوان عدالت اداری نباید به محتوای علمی ورود کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری با مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق ندارد.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری گفت: تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح و توسط اعضا نقد شد.

وی ادامه داد: البته بهتر بود به دلیل حساسیتی که این موضوع دارد، توسط مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع با مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق ندارد. در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود مراجع قضائی به مطالب و محتوای علمی تغییر کرده است و دیوان و مراجع قضایی تنها می‌توانند به صورت شکلی ورود پیدا کنند نه محتوایی.

وی افزود: برداشت ما در جلسه این بود که این موضوع که ماده ۱۹ آئین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان لغو شود، ورود به محتوا است ولی باز هم در این باره با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه خواهیم داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هیئت عالی نظارتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و در وزارت علوم مستقر است و اگر کسانی بخواهند شکایت کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

وی افزود: این هیئت عالی مرجع رسیدگی محتوایی به تصمیمات علمی است. در آن هیئت عالی نظارت، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند.

به گزارش مهر، اخیراً هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شرط چاپ یک مقاله علمی- پژوهشی مستخرج از رساله دکتری را برای دفاع از پایان نامه خلاف قانون دانست و آن را ابطال کرد.

کد خبر 5116475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      کسانی که به چاپ مقاله چسپیده اند و جانانه از ان دفاع می کنند همانهایی هستند که با ایجاد رانت در مجلات داخلی بازار خرید و فروش مقالع بصورت زیر پوستی راه انداختند مقاله ای که پذیرش بشه دیر یا زود چاپ هم میشه اما چرا باید دانشجو علاف باشه تا زمان چاپ؟؟؟ مشخص میشه در شورای عالی فرهنگی هم افراد بی سواد ه
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 1
      افتخار کلیه مسئولان نظام و وجهه علمی بین المللی کشور در بعد علمی بر اساس استناد به مقالات علمی است که حاصل تلاش و همت و دانش اساتید و مشق پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. جای تاسف است که به این نشان افتخار آفرین، توسط مراکزی که سرو کار و سر رشته ای با علم ندارند خدشه دار می شود.
      • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        1 0
        احتمالا شما هنوز متوجه اصل قانون اصلاح شده نشدین نمیگه مقاله نباشه تصریح داره دانشجو با اوردن کواهی پذیرش بتونه دفاع کنه بعد چاپ هم خواهد شد..این قضیه اتفاقا کمک می کنه به رشد مجلات
    • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      جناب دکتر کبکانیان بفرمایند کدام شکایت تا کنون از مسیری که فرمودید به نتیجه رسیده است؟ اصلا شکایت از وزارت علوم و دانشگاه ها به هیاتی که وزیر علوم و وزیر بهداشت و رییس دانشگاه آزاد و چند عضو دیگر که انها هم به گونه ای زیر مجموعه ی همین وزارتخانه ها هستند آیا ممکن است به جواب برسد؟
    • عباس IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      به چه حقی به بالاترین مرجع قضایی اداری کشور میگن نباید ورود کنه؟ دیوان عدالت اداری از هر مرجعی در گرفتن اینگونه تصمیمات بالاتر است اگر لازم باشه خود دیوان از کارشناس در پرونده ها استفاده می کنه. متاسفانه الان هر کی هر چی دلش می خواد میگه و باعث تشویش اذهان عمومی میشه.
    • حقوقدان US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      اتفاقا ورود دیوان به صورت شکلی است و نه محتوایی. اینکه گواهی پذیرش کفایت کند یا چاپ مقاله ربطی به محتوی علمی ندارد و فقط بحث شکلی است. به هر حال مقاله پذیرش شده چاپ می شود این وسط دانشجو باید معطل بماند.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 1
      مجلات تراز اول دنیا، در مورد مقالات دریافتی در فاصله زمانی دو هفته تا دوماه اتخاذ تصمیم می نمایند. انتظار می رود دانشجویان دکتری مقالات خودرا به این دست از مجلات ارسال کنند تا دچار مشکل نشوند.
    • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      1 0
      حضرت آقا، مطمینا حضرتعالی از وضع دانشگاهها خبر نداری، یه کم اون صندلیهاتون رو رها کنید و بیایید بچرخید ببینید چه خبره، اون هیات عالی که حضرتعالی میفرمایید متاسفانه در مباحث اعضای هیات علمی ورود نمیکنند چونکه خودشان هیات علمی هستند و تعارض منافع دارند.بازرسی و تخلفات هم کاری نمیکنند. خودت بیا ببین