۱۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

استاندار اردبیل:

فاز دوم مطالعات راه آهن مغان از سمت اردبیل به اتمام می رسد

فاز دوم مطالعات راه آهن مغان از سمت اردبیل به اتمام می رسد

بیله سوار – استاندار اردبیل گفت: مطالعات فاز اول راه آهن اردبیل - پارس آباد انجام شده و مطالعات ۲۲ کیلومتر از فاز دوم این خط ریلی از سمت اردبیل نیز به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در سفر به شمال استان اردبیل و در حاشیه جلسه بررسی عملیات احداث بزرگراه بیله سوار – گرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات چهار خطه کردن ۱۲ کیلومتر از سمت گرمی تا پلیس راه و حدود ۸ کیلومتر از سمت بیله سوار به سه راهی «گوگ تپه» تا هفته دولت سال آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای عملیات چهار خطه کردن این مسیر در برخی قطعات، موانع زیرساختی دستگاه‌های خدماتی همچون آب، برق، گاز و مخابرات و فیبر نوری وجود دارد که در جلسه‌ای که با مدیران اجرایی شهرستان داشتیم قرار شد تا یک ماه آینده تمام این جابجایی‌ها انجام و موانع رفع شود.

استاندار اردبیل از جابه جابی ۶۰ درصد تأسیسات برق در این مسیر خبر داد و افزود: شرکت آب و فاضلاب سه کیلومتر از جابجایی خط انتقال فاضلاب را انجام داده و برای چهار کیلومتر باقی مانده ۲ مرحله آگهی مناقصه تأمین لوله خط انتقال را منتشر کردند ولی برنده نداشته که با ترک تشریفات این مشکل را حل می‌کنیم و سه میلیارد تومان هم برای این پروژه تأمین اعتبار و تخصیص یافت.

بهنامجو خاطرنشان کرد: در ۴۰۰ متر از مسیر احداث بزرگراه لوله‌های انتقال گاز وجود دارد، که جابجایی این خط انتقال نیز باید تا یک ماه آینده توسط شرکت گاز انجام شود.

وی با بیان اینکه ابنیه فنی جاده از سمت بیله سوار شروع می‌شود افزود: از یک ماه آینده نیز عملیات خاک برداری و خاک ریزی هم در این محور شروع می‌شود و با این روند کل مسیر برای اجرای عملیات بدون مانع پیگیری خواهد شد.

افتتاح ۲۰ کیلومتر بزرگراه مسیر بیله سوار به گرمی تا هفته دولت سال آینده

رئیس شورای اداری استان اردبیل از افتتاح ۲۰ کیلومتر بزرگراه مسیر بیله سوار به گرمی تا هفته دولت سال آینده خبر داد و گفت: چون اداره کل راه و شهرسازی در استان پروژه‌های راهسازی را اجرا می‌کند تأمین اعتبار کافی صورت گرفته و برای سال آینده نیز بودجه حوزه راه در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرایی شدن بندر خشک، بالا بودن هزینه‌های تملک زمین در این منطقه را یادآور شد و افزود: بندر خشک در حال تملک بوده و به دلیل هزینه بالا، در ابتدا به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بودیم که محقق نشد.

وی بیان کرد: به جهت بالا بودن قیمت زمین‌های کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی هماهنگ شده که زمین معوض آبی در اختیار مالکین زمین‌های کشاورزی که در منطقه در نظر گرفته شده برای احداث بندر خشک قرار داده شود که در این خصوص موافقت شده و فرماندار شهرستان در حال تملک از مالکین است.

کد خبر 5116794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha