۱۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

پیامدهای یک شورش؛

افزایش درخواست‌ها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت

افزایش درخواست‌ها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت

در واکنش به هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و تسخیر آن، درخواست ها برای کنار گذاشتن «دونالد ترامپ» از قدرت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، صداها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت بلندتر شده و علاوه بر دموکرات‌ها، تعدادی از جمهوریخواهان، از جمله ژنرال جان کلی و میک مولوینی، روسای سابق دفتر ریاست جمهوری ترامپ خواهان کنار گذاشته شدن وی از قدرت هستند.

در همین زمینه آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان نیز خواستار سلب صلاحیت از دونالد ترامپ شده است.

آدام کینزینگر تصریح کرده است که اجرای این متمم برای حفاظت از آمریکا ضروری است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و از متحدان دونالد ترامپ گفته است که اکنون از اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی حمایت نمی‌کند ولی نباید آن را از گزینه‌ها روی میز خارج کرد، چرا که اگر اتفاقی بیفتد، می‌توان آن را اجرا کرد.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

پس از حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه خواستار برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شده‌اند.

نانسی پلوسی در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به «تحریک شورش مسلحانه» علیه ایالات متحده متهم کرد.

نانسی پلوسی گفته است، اگر معاون رئیس جمهوری و کابینه اجرای متمم قانون اساسی را آغاز نکنند، احتمالاً کنگره استیضاح را شروع خواهد کرد.

نانسی پلوسی به معاون رئیس جمهوری آمریکا تا شامگاه پنجشنبه فرست داده است که متمم ۲۵ قانون اساسی را اجرا کند.

در همین حال، چاک شومر نیز از اعضای کابینه و مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا خواسته است با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ اقدام کنند.

رسانه‌های آمریکایی نیز می‌گویند، مایک پنس تمایلی به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی ندارد.

تاکنون متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در این کشور به کار گرفته نشده است. اما براساس این متمم معاون رئیس جمهوری و کابینه دولت می‌توانند در صورتی که رئیس جمهوری نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون رئیس جمهوری جایگزین او خواهد شد.
 

کد خبر 5116806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      این حیوان وحشی و بی منطق را باید هر چه سریعتر برکنار و محاکمه نمایند.این بی منطق رو باید زنده زنده بندازن تو قفس شیر.ترامپ یک بیمار روانیِ زنجیری هست.