۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد؛

در میان بازداشت شدگان کپیتال هیل هیچ فرد روسی وجود ندارد

در میان بازداشت شدگان کپیتال هیل هیچ فرد روسی وجود ندارد

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد در میان افرادی که به اتهام حمله به ساختمان کنگره ایالت متحده بازداشت شده اند هیچ فرد روسی دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در آمریکا با صدور بیانیه ای در فیسبوک اعلام کرد: در میان افرادی که در جریان آشوب ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره آمریکا بازدشت شده اند هیچ شهروند روسی وجود ندارد.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست گزارش داده یکی از افرادی که در محوطه کنگره آمریکا بازداشت شده تقاضای مترجم روسی کرده است.

چهارشنبه (۱۷ دی) و پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آراء گزینشگران بود هجوم برده و روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان را دچار وقفه کردند. با این حال پس از فروکش کردن التهابات، نمایندگان مجلس و سناتورها با تائید آراء گزینشگران به پیروزی جو بایدن رسمیت بخشیدند.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم پنج نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر بازداشت شدند.

پس از حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه خواستار برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شده‌اند.

کد خبر 5117362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha