۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

انتشار کتاب اهمیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فرهنگ و تمدن تشیع

انتشار کتاب اهمیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فرهنگ و تمدن تشیع

کتاب «اهمیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تاریخ فرهنگ و تمدن تشیع و ایران» تألیف سیدسلمان صفوی در تهران و لندن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ العارفین سید صفی‌الدین اردبیلی مهم‌ترین عارف تمدن ساز در ایران و جهان اسلام است. نسب عالیش به حضرت حمزه بن امام موسی کاظم (ع) و سلسله مشایخی او به امام علی بن موسی الرضا (ع) می‌رسد. استقلال و تثبیت هویت ملی ایران به دست شاه اسماعیل صفوی حاصل دویست سال مجاهدت‌های خاندان عرفای مجاهد شیخ صفی‌الدین اردبیلی است.

او تصوف را از کنج خانقاه و زاویه به متن زندگی اجتماعی مردم آورد و ظرفیت عظیم فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی مندرج در عرفان و تصوف ناب اسلامی را که خاستگاهش تعالیم «ثقلین» است به ظهور رسانید. دو دستاورد ماندگار جنبش عرفانی صفویه، استقلال ایران و تثبیت حب اهل البیت (ع) در ایران است. جنبش عرفانی صفویه امروز زنده و فعال است.

در عصر سیطره کمیت بر کیفیت، رفتار و گفتار حضرت شیخ صفی‌الدین در عصر ما برای تشنگان حقیقت الهام‌بخش است. در آموزش‌های عرفانی او درس انسان‌دوستی، شادی، امید، مهربانی، گذشت، شجاعت، کردار نیک، اخلاص، مروت، احسان، صفا، سخا، فتوت، معنویت سازنده فردی و اجتماعی و دستگیری فقیران و مظلومان موج می‌زند. این کتاب در ۱۰ فصل جنبه‌های فکری جنبش عرفانی شیخ صفی الدین و تأثیر اجتماعی آن را تبیین می‌نماید.

این کتاب از سوی انتشارات سلمان آزاده (تهران) و آکادمی مطالعاتی ایرانی لندن منتشر شده است.

مؤلف این اثر سیدسلمان صفوی، نواده شیخ صفی الدین اردبیلی است که تعالیم شیخ را امروز با روش علم مینوی در اروپا تعلیم می‌دهد. او تحصیل کرده حوزه علمیه قم و دارای دکترا از دانشگاه لندن، برنده جایزه جهانی کتاب سال ایران، و مؤلف دهها کتاب در حوزه عرفان، فلسفه، قرآن شناسی و روابط بین الملل است.

کد خبر 5119296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha