۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴

فرماندار کرج خبر داد؛

آماده‌باش اورژانس البرز در پی آلودگی هوا

آماده‌باش اورژانس البرز در پی آلودگی هوا

کرج - فرماندار کرج گفت: شرایط خاص آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی برای گروه‌های حساس جامعه، اورژانس استان البرز را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور قاسم‌پور بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان کرج اظهار کرد: وضعیت هوای کرج در شرایط ناسالم قرار دارد و به دلیل این شرایط از تمامی هم‌شهریان به ویژه افراد کهنسال و بیماران تنفسی می‌خواهیم تا از تردد غیرضروری در شهر اجتناب کنند.

وی با اشاره به وضعیت فوق آلوده هوا بیان کرد: توصیه جدی ما این است که شهروندان با توجه به شرایط موجود تا حد امکان از تردد در سطح شهر بدون عدم استفاده از ماسک مناسب پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان کرج با اشاره به گزارش‌های واصله از مرکز اورژانس استان البرز خاطرنشان کرد: شرایط خاص آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی برای گروه‌های حساس جامعه، اورژانس استان را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

وی تصریح کرد: افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ناشی از آلودگی هوا در کلان‌شهرها رو به افزایش است و شهروندان باید توصیه‌های سلامت را جدی بگیرند تا دچار مشکلی در این باره نشوند.

قاسم‌پور در پایان متذکر شد: مردم از نزدیک شدن به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه‌ها و از اقداماتی که به آلودگی دامن می‌زند پرهیز کنند.

کد خبر 5119653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha