۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰:۳۰

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خبر داد؛

نهال‌کاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد سنندج

نهال‌کاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد سنندج

سنندج- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بسیج سازندگی اجرای پروژه توسعه باغات اراضی پایاب سد آزاد را بر عهده گرفته و تا پایان سال جاری یک‌هزار هکتار نهال کاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدصادق حسینی عصر دوشنبه در بازدید از طرح احداث مجتمع توسعه باغات اراضی پایاب سد آزاد سنندج اظهار کرد: با اجرای این پروژه تحولی شگرف در اقتصاد مردم منطقه ایجاد خواهد شد و هزار و ۱۴۰ خانوار به صورت مستقیم منتفع خواهند شد.

وی افزود: کل این مجتمع چهار هزار و ۳۰۰ هکتار بوده و در فاز اول آن دو هزار و ۱۰۰ هکتار نهال کاری می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: تا پایان سال جاری نیروهای بسیج سازندگی بیش از هزار هکتار را نهال کاری خواهند کرد و تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه به کار خواهیم گرفت.

سردار حسینی اعلام کرد: هم اکنون روزانه ۱۰ هزار چاله توسط نیروهای بسیج سازندگی در اراضی مورد نظر کنده می‌شود و پیش بینی می‌شود برای فاز اول این پروژه بیش از ۸۵۰ هزار چاله برای کاشت نهال کنده شود.

استاندار کردستان نیز در این بازدید از همکاری ویژه مجموعه سپاه و بسیج سازندگی در اجرای این پروژه تقدیر کرد و گفت: اجرای این پروژه تحولی بزرگ در معیشت مردم منطقه دارد و امیدواریم در زمان مقرر و حتی زودتر به بهره برداری برسد.

بهمن مرادنیا افزود: تاکنون بیش از ۱۸ هزار کیلومتر لوله گذاری و انشعابات برای سطوح مورد نظر صورت گرفته است و سطح زیر کشت و تولیدات این مجتمع باغی قابل توجه بوده و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان با اجرای این طرح سالانه ۶۵ هزار تن به محصولات باغی استان افزوده خواهد شد و برای چهار هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

کد خبر 5119980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha