۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳

استاندار کرمان:

تأمین برق خانگی در اولویت کاری مسئولان کرمان باشد

تأمین برق خانگی در اولویت کاری مسئولان کرمان باشد

کرمان - استاندار کرمان گفت: تأمین برق خانگی باید در اولویت کاری مسئولان مربوطه قرار گیرد و گاز و برق هیچ مشترک خانگی نباید قطع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند صبح چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی مناطق سیریز زرند و دهبکری بم بیان داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده اشتیاق اولیه برخی از معین‌های اقتصادی در این مناطق کاهش یافته است.

وی افزود: ایجاد چرخه اشتغال هدف مورد نظر ما از فعالیت‌های معین‌های اقتصادی در مناطق مختلف استان است که باید به آن توجه کرد ضمن اینکه توسط اشتغال‌های خرد می‌توانیم توازن را در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

استاندار کرمان گفت: دفتر امور روستایی، کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی را در اختیار دارند که می‌توانند در راستای ایجاد حجم بالایی از اشتغال در استان گام‌های بلندی بردارند.

زینی‌وند تصریح کرد: لازم است در صنایع خرد و کارگاه‌ها قدرت رقابت و عرضه و تقاضا ایجاد شود.

وی گفت: عملکرد جهاد نصر (معین اقتصادی منطقه سریر) در رده معین‌های متوسط قرار دارد لذا رفع مشکلات زیرساختی منطقه، بازارچه و تسهیلات خوداشتغالی در منطقه سریز باید مورد تاکید قرار گیرد.

زینی‌وند به ظرفیت‌های چند وجهی منطقه دهبکری شهرستان بم در حوزه گردشگری و صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: توانمندسازی افراد محلی مهمترین مؤلفه در این منطقه است که باید در طرح‌های معین‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان ابراز داشت: پروژه‌های مهم استان از جمله پتروشیمی فجر و کارخانه پلاسما جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان است که پیگیر به سرانجام رسیدن آن‌ها هستیم.

وی به لزوم صرفه جویی در مصرف گاز و برق تاکید کرد و ادامه داد: تأمین برق خانگی باید در اولویت کاری مسئولان مربوطه قرار گیرد ضمن اینکه گاز و برق هیچ مشترک خانگی نباید قطع شود همچنین واحدهای صنعتی باید در خصوص استفاده از گاز و برق الویت‌بندی شوند تا شاهد وارد شدن خسارت به صنایع مهم تولید کالای استراتژیک در استان نباشیم.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی باید در رده اول صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی قرار گیرند.

زینی‌وند گفت: مصوبات جلسات و تعهدات ایجاد شده باید در زمان مقرر نتیجه بدهند ضمن اینکه معاونان استاندار و فرمانداران مسئول پیگیری این مصوبات و پاسخگو هستند.

وی تصریح کرد: جلسات ستاد مقاومتی جای طرح مشکلات نیست بلکه باید در این جلسات تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌ها اتخاذ شود.

کد خبر 5121549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha